schneiders Geplaatst August 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2012 Ik heb een set bladveren met 6 bladen, nu vind ik ze te stug. Kan ik door de centrale bout los te maken een blad tussenuit nemen? Ze zitten niet onder de auto, dus nu goed te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst August 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2012 Er zijn er meerdere die dat gedaan hebben. Succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst August 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2012 Het kan,maar even uit nieuwsgierigheid,waar monteer je het dikste pakket? (zijn al discussies over geweest). Ik heb het voor gedaan en naderhand heb ik er ook een blad tussenuit gehaald. Dit was een hele verbetering,maar na een paar weken met het 4.0 blok gereden te hebben heb ik het blad weer teruggeplaatst. Het extra gewicht van het blok maakt serieus verschil. Ik zou het gewoon proberen;blad is zo teruggeplaatst. Groeten John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst August 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2012 Wat ik wel eens gehoord heb is dat ze een van de kortere weg hebben gehaald. Wil het bij mezelf ook een keer doen bij mijn achterste veerbladen. (van 6 naar 5) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst August 3, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2012 He John, Alle pakketten zijn hetzelfde, 6 bladen. Ik heb er eentje uit elkaar gehaald en de onderste 2 bladen vallen er zo vanaf. Nu dacht ik de tweede langere weg te laten en de onderste korte terug te zetten(meeste effect?) Probleempje, ik heb de bout af moeten slijpen omdat de moer zo vastgerot zat, weet iemand of je die bouten kunt bestellen of gewoon een andere bout gebruiken, als de as eenmaal gemonteerd is kan het volgens mij weinig kwaad? Op amerikaanse site's zie ik dat de rubicon veerpaketten met 6 veerbladen, voor zwaar gebruik, de gewone veerbladen hebben er maximaal 5 (ook voor de 4.0) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst August 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2012 Ik heb er voor 5 en achter 4. Ook ik had het 2e blad eruit gehaald,werkte perfect. Wat die bout aangaat;volgens mij past ie precies in je as,maar zoiets moet ook zelf te maken zijn. Verbaasd me eigenlijk dat bij jou alle paketten hetzelfde zijn.Heb ik nog niet eerder gezien. Groeten John p.s. ben je al met de motorswap begonnrn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst August 3, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2012 Ik ben nog niet begonnen John, alles wel aan het voorbereiden. een cherokee gevonden met 129K op de teller 4.0 low met 5 bak(net als jij) bladveren 2 inch hoger en 33 mudterrain met velgen. de bladveren en de velgen ben ik aan het opknappen en ik zoek een goed moment voor de swap hoe lang ben jij bezig geweest met in en uitbouw ik bedoel de ruwe wissel geen aansluiten van electronica e.d. daar heb ik alle tijd voor. Ik kan mijn bedrijfsruimte eigenlijk alleen in het weekend hooguit 3 dagen achterelkaar gebruiken. verder moet ik hem schoon hebben voor andere werkzaamheden. Wat de bladveren betreft hoefde ik maar bij een de bout af te slijpen de rest ging gewoon los toen ik van de afgeslepen bout 1 blad had afgehaald zag ik dat de draad doorloopt, dus ik heb er weer een moer opgedraaid, problem solved. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst August 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2012 Wij hebben alles in de avonden gedaan,al met al een week of 2 bezig geweest met 2 man (niet elke avond). De swap op zich stelt niet veel voor,het lastigste was het bepalen van de nieuwe motorsteunen. Deze hebben wij zelf gemaakt. Ik denk dat je (als je alle gereedschappen hebt) in 3 dagen erg ver komt (wij moesten de 4.0 nog demonteren) Electronica is je minste probleem (mits je nu een 2.5 multipoint hebt en de PCM die bij de 4.0 hoort). Als je de dynamo (met steun) en de waterpomp van de 2.5 overzet kun je zelfs de routing van de riem hetzelfde houden (op de 4.0 zit de vin uit het midden).Ook heb ik de originele radiateur behouden en tot nu toe geen problemen met de koeling. Groeten John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst August 3, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2012 Ik moet de 4.0 ook nog uitbouwen, dus dat is geen verschil. misschien is het handig t.z.t. de plaats van de steunen in jouw auto te meten en kan ik de positie copieren, als we zeker weten dat mijn blok en bak hetzelfde zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst August 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2012 Geen probleem,ben nu nog op vakantie,maar ben Maandag weer thuis en heb nog 2 weken vrij. Kun je alles zien voor je begint... We houden wel even contact. Groeten John Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst August 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2012 Het over zetten van het blok valt best mee gezien het mij op een paar dagen lukte om ze er allebei uit te halen en de 4.0 terug in te bouwen.(en dit was de eerste keer dat ik zoiets deed) Ik heb de steunen gewoon opgemeten vanaf de voorkant van het chassis van de 4.0 en die maat uitgezet op het cassis van de 2.5 en de steunen terug vast gelast. Het verschil is wel dat jullie met een blok van een cherokee werken en ik een blok van een yj er in heb gehangen. Verder heb ik alles over gezet van de 4.0 dus ik moest geen dynamo steun overzetten e.d ik heb dus ook de radiator overgezet daar er toch wel een verschil in zat tussen de twee. De bezine pomp is van de 2.5 blijven zitten wat ook geen problemen geeft. Het moeilijkste vond/vind ik het stroom gedeelte want daar heb ik gewoon geen kaas van gegeten en werkt dus nog steeds maar half bij mij . |Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst August 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2012 Bij het Cherokeeblok hing de dynamo erg laag,vandaar dat wij hem toen overgezet hebben. Ook was de plaats van de vin anders,zat op een loze poulie,terwijl die nu op de waterpomp zelf zit. Denk dat dat de grootste verschillen zijn tussen Wrangler en Cherokee 4.0 Electronica was voor ons makkelijk dankzij de tip van Kenzo; alleen 2 extra injectorkabels aansluiten en de PCM van de 4.0 aansluiten...starten lopen. De rest was relatief eenvoudig aan te sluiten. Alles werkt dan ook als voorheen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.