Spring naar bijdragen

Bladveren Te Stug


Recommended Posts

Het kan,maar even uit nieuwsgierigheid,waar monteer je het

dikste pakket? (zijn al discussies over geweest).

Ik heb het voor gedaan en naderhand heb ik er ook een blad tussenuit gehaald.

Dit was een hele verbetering,maar na een paar weken met het 4.0

blok gereden te hebben heb ik het blad weer teruggeplaatst.

Het extra gewicht van het blok maakt serieus verschil.

Ik zou het gewoon proberen;blad is zo teruggeplaatst.

Groeten John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He John,

Alle pakketten zijn hetzelfde, 6 bladen.

Ik heb er eentje uit elkaar gehaald en de onderste 2 bladen vallen er zo vanaf.

Nu dacht ik de tweede langere weg te laten en de onderste korte terug te zetten(meeste effect?)

Probleempje, ik heb de bout af moeten slijpen omdat de moer zo vastgerot zat, weet iemand of je die bouten kunt bestellen

of gewoon een andere bout gebruiken, als de as eenmaal gemonteerd is kan het volgens mij weinig kwaad?

Op amerikaanse site's zie ik dat de rubicon veerpaketten met 6 veerbladen, voor zwaar gebruik, de gewone veerbladen hebben er maximaal 5 (ook voor de 4.0)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er voor 5 en achter 4.

Ook ik had het 2e blad eruit gehaald,werkte perfect.

Wat die bout aangaat;volgens mij past ie precies in je

as,maar zoiets moet ook zelf te maken zijn.

Verbaasd me eigenlijk dat bij jou alle paketten hetzelfde

zijn.Heb ik nog niet eerder gezien.

Groeten John

p.s. ben je al met de motorswap begonnrn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nog niet begonnen John, alles wel aan het voorbereiden.

een cherokee gevonden met 129K op de teller 4.0 low met 5 bak(net als jij)

bladveren 2 inch hoger en 33 mudterrain met velgen.

de bladveren en de velgen ben ik aan het opknappen en ik zoek een goed moment voor de swap

hoe lang ben jij bezig geweest met in en uitbouw ik bedoel de ruwe wissel geen aansluiten van electronica e.d. daar heb ik alle tijd voor.

Ik kan mijn bedrijfsruimte eigenlijk alleen in het weekend hooguit 3 dagen achterelkaar gebruiken.

verder moet ik hem schoon hebben voor andere werkzaamheden.

Wat de bladveren betreft hoefde ik maar bij een de bout af te slijpen de rest ging gewoon los

toen ik van de afgeslepen bout 1 blad had afgehaald zag ik dat de draad doorloopt, dus ik heb er weer

een moer opgedraaid, problem solved.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben alles in de avonden gedaan,al met al een

week of 2 bezig geweest met 2 man (niet elke avond).

De swap op zich stelt niet veel voor,het lastigste was

het bepalen van de nieuwe motorsteunen.

Deze hebben wij zelf gemaakt.

Ik denk dat je (als je alle gereedschappen hebt) in 3

dagen erg ver komt (wij moesten de 4.0 nog demonteren)

Electronica is je minste probleem (mits je nu een 2.5

multipoint hebt en de PCM die bij de 4.0 hoort).

Als je de dynamo (met steun) en de waterpomp van de

2.5 overzet kun je zelfs de routing van de riem hetzelfde

houden (op de 4.0 zit de vin uit het midden).Ook heb ik de originele

radiateur behouden en

tot nu toe geen problemen met de koeling.

Groeten John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het over zetten van het blok valt best mee gezien het mij op een paar dagen lukte om ze er allebei uit te halen en de 4.0 terug in te bouwen.(en dit was de eerste keer dat ik zoiets deed)

Ik heb de steunen gewoon opgemeten vanaf de voorkant van het chassis van de 4.0 en die maat uitgezet op het cassis van de 2.5 en de steunen terug vast gelast.

Het verschil is wel dat jullie met een blok van een cherokee werken en ik een blok van een yj er in heb gehangen.

Verder heb ik alles over gezet van de 4.0 dus ik moest geen dynamo steun overzetten e.d ik heb dus ook de radiator overgezet daar er toch wel een verschil in zat tussen de twee.

De bezine pomp is van de 2.5 blijven zitten wat ook geen problemen geeft.

Het moeilijkste vond/vind ik het stroom gedeelte want daar heb ik gewoon geen kaas van gegeten en werkt dus nog steeds maar half bij mij :unsure: .

|Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het Cherokeeblok hing de dynamo erg laag,vandaar

dat wij hem toen overgezet hebben.

Ook was de plaats van de vin anders,zat op een loze

poulie,terwijl die nu op de waterpomp zelf zit.

Denk dat dat de grootste verschillen zijn tussen

Wrangler en Cherokee 4.0

Electronica was voor ons makkelijk dankzij de tip van

Kenzo; alleen 2 extra injectorkabels aansluiten en de

PCM van de 4.0 aansluiten...starten lopen.

De rest was relatief eenvoudig aan te sluiten.

Alles werkt dan ook als voorheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...