Spring naar bijdragen

"how To" Cj7 Dashboard Klokje Reparatie


Royco
 Share

Recommended Posts

Geen mega verbouwing maar misschien toch leuk om te vermelden:

Ik heb in mijn CJ7 dashboard een klokje zitten maar dat heeft nooit getikt, heb het er al een keer uitgehaald en gepoogd het werkend te krijgen maar dat mocht niet baten. Het gat wat achter was gebleven werd ik ook niet blij van dus toch maar weer eens het klokje te hand genomen.

Tijdens een 'rondje' op de autosloop zag ik een analoog klokje tussen een set van 3 meters in een Alfa 156 welke mij lekker compact leek, dus de klokunit open gesloopt en daar zat een lief klein quarts uurwerk binnen in wat er uit zag als bruikbaar, dus dit meganiekje gekocht voor 2,50.

Thuis gekomen het hele uurwerk van de oude klok gesloopt, alleen het plaatje waar de wijzerplaat in de behuizing op rust heb ik overgehouden.

klok(1).jpg

Daarna ook de onnodige plasic van het nieuwe uurwerk afgeschroefd en twee gaatjes geboord om het uurwerk op de voetplaat te schroeven.

klok(3).jpg

Zo komt het uurwerk te zitten in de behuizing

klok(4).jpg

Ik wilde de originele doorvoer gebruiken om het uurwerk in te stellen dus moest de stelknop iets naar buiten verleggen,

daarvoor heb ik ik wat plastic van het omhulsel van het uurwerk uitgesneden en op de plek geplakt.

klok(5).jpg

Toen de bedrading gesoldeerd aan de orginele stekker zodat de klok straks weer origineel lijkt

klok(6).jpgklok(7).jpg

Toen de wijzertjes van de originele klok er nog opgeknutseld, want die Alfa wijzers vond ik niet mooi en er klein.

klok(9).jpg

Nog een nieuw glasje gezaagd want het orginele glaasje was wel erg vergaan na meer dan 30 jaren

klok(10).jpg

Alles in elkaar geknutseld en ingebouwd in de CJ, (dat was het meeste werk, die stomme moertjes achterop weer op te krijgen tussen al de bedrading en de stuurkolom door)

klok(11).jpg

Hij lijkt net echt, en alleen een kenner ziet dat er nu geen seconde wijzer meer op zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...