Pieter775 Geplaatst July 23, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2012 Gezien mij airco niet erg koud was en het systeem waarschijnlijk nooit opnieuw gevuld was besloot ik langs een aircoboer te gaan. Na het leeg halen en opnieuw vullen bleek het niet veel beter dan daarvoor te zijn. Hij is wel koud maar niet echt heel koud. De garage melde dat de boven druk tussen de 10-15 bar moest zijn en de onderdruk rond de 3 bar. Nu klopte bij mij de boven druk wel die was 12 bar maar de onderdruk bleek ~9 bar te zijn. Ze konden me niet duidelijk vertellen waar dit aan kon liggen. Kan de pomp zijn of verstopt systeem. Het systeem is dicht van lekkage. Heeft iemand dit al eens eerder mee gemaakt ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2012 En hoe wordt die temperatuur geregeld in het interieur ? Is dat bij jou model ook met kleppen en zo ? Misschien blijft er ergens een mix-klep hangen op warme stand... Ik zou daar eens kijken.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter775 Geplaatst August 7, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2012 Ik heb pas gelden de blend doors vervangen. Bedoel je die ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 9, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 9, 2012 Aha, de blend doors vervangen dus. Ben je zeker dat de blenddoor-travel correct is ? Zoniet eens de batterij eraf halen en een tijdje laten resetten. Dan leren de blenddoors zich opnieuw in... Misschien helpt dit ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jbp Geplaatst August 15, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2012 Heb een soort gelijk probleem gehad.[jeep grand cherokee limited 3.1 diesel bj 2000] Blend doors vervangen [waren kapot] en verdamper [airco] was niet zo fris meer ook vervangen ,dashboard lag er toch uit. Droger/filter van de airco ook vervangen. Airco werkt weer prima. Succes er mee Jan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter775 Geplaatst August 17, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2012 Nee Spanningsloos heeft niet geholpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eibersite Geplaatst August 17, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2012 Theorie: Het airco-systeem bestaat uit 4 (5) hoofdcomponenten: 1. Compressor 2. Condensor 3. Expansieventiel 4. Verdamper (5. Filter/droger) In de compressor wordt het koudemiddel samengedrukt tot damp met een hoge temperatuur en wordt naar de condensor getransporteerd. Hierbij wordt er warmte afgegeven aan de veel koelere buitenlucht en het koudemiddel condenseert tot vloeistof. Daarna naar het expansieventiel, die de druk verlaagd. Vervolgens naar de verdamper die de warmte opneemt uit het interieur. De lagedruk in het systeem wordt dus bepaald door het expansieventiel. Natuurlijk kan vuil/vocht voor verstopping zorgen in bijv. de filter/droger. Wel raar dat een bedrijf wel kan aangeven dat de lagedruk te hoog is maar niet de oorzaak weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter775 Geplaatst August 17, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2012 Tja ze zijn niet bekend met Jeep gaf hij al aan. Ze willen wel maar ja dan liever bij iemand met Jeep kennis of dit Forum (de beste keus). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 18, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2012 Ok, dit heeft dus niet geholpen, maar je kon nooit weten. volgende stap: heb je al de foutcodes van het systeem uitgelezen (niet die van de jeep zelf, maar van de climate-unit). Dit doe je door het contact aan te zetten, de a/c en recirc knop terzelfdertijd ingedrukt houden en dan aan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronmel Geplaatst August 19, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2012 Het blokventiel/expansieventiel vervangen deze zit gemonteerd tegen het schutbord onder de motorkap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter775 Geplaatst August 19, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2012 Het blokventiel/expansieventiel vervangen deze zit gemonteerd tegen het schutbord onder de motorkap Lijkt me een goed advies gezien de hoge onderdruk maar dan moet het systeem we eerst weer leeg gemaakt worden toch ? zijn die expansie ventielen kostbaar ? Overigens foutcode gaf aan dat de recircle door defect was. Verder geen codes. Gecheked en klopt hij zuigt van buiten aan en reageert niet op de schakelaar. Kan je deze zonder dashboard eruit te halen veranderen naar circulatie alleen uit de auto ? Als ik buitenlucht wil hebben doe ik het raam wel open. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 19, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2012 Ben je zeker dat je enkel circulatie van de lucht binnen de auto wil ? Ik zou het toch andersom adviseren. Laat die recirc door gewoon buitenlucht happen, veel veiliger. Moet je maar niet te dicht achter een oude dieselkachel aanrijden.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronmel Geplaatst August 20, 2012 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2012 je moet je airco eerst leeg laten halen, ventiel kost ongeveer 70 euro. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.