Spring naar bijdragen

Motor Swap Past Dit Zomaar


Recommended Posts

Ik wil mijn cj7 6 cylinder 4.2 ombouwen naar v8 nou vroeg ik me af of er iemand is die weet of een buick motor van een wagoneer past? Ik heb het verder nog niet gezien op dit forum. Kan dit met wat flexen lassen erin gelepeld worden en past dit dan weer op een dana 300 of heb ik dan weer een adapter nodig. Volgens mij is het een wagoneer uit 81.

groeten bram

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil mijn cj7 6 cylinder 4.2 ombouwen naar v8 nou vroeg ik me af of er iemand is die weet of een buick motor van een wagoneer past? Ik heb het verder nog niet gezien op dit forum. Kan dit met wat flexen lassen erin gelepeld worden en past dit dan weer op een dana 300 of heb ik dan weer een adapter nodig. Volgens mij is het een wagoneer uit 81.

groeten bram

Buick's final and best V8 engine was the 350. It was introduced in 1966 and remained in production through 1980. This was the engine of choice in the J Truck and Wagoneer from 1968 thru 1971. This engine uses the same engine mounts as the Buick V6, and the same block / bellhousing pattern. It is compatible with popular GM manual transmissions and the GM TH400 and TH350 HydraMatics, granted they have the Buick "valley" block pattern; the Buick V8 does not share the same bolt pattern as the Chevrolet V8's.

Installation of the Buick V8 is largely similar to a Chevy V8 or Buick V6 installation and our instructions apply accordingly.

Welke handbak of automaat ga jij gebruiken?

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in mijn yj een buick 350 compleet met automaat en tussenbak in gebouwd, is goed te doen. Ik woon in limburg als je wilt komen kijken hoor ik het wel. met

lijkt me heel mooi als ik eens mag komen kijken ik woon zelf in heerlen dus dat is vlakbij!! @ michiel 1972 bedankt jongen voor de info! ik wil eigenlijk gewoon de hele zooi omschroeven heb nu een t5 bak die ontploft meteen volgens mij als ik hem daaraan hang.... dus dat gaat niet werken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

lijkt me heel mooi als ik eens mag komen kijken ik woon zelf in heerlen dus dat is vlakbij!! @ michiel 1972 bedankt jongen voor de info! ik wil eigenlijk gewoon de hele zooi omschroeven heb nu een t5 bak die ontploft meteen volgens mij als ik hem daaraan hang.... dus dat gaat niet werken

Dan zal je een adapter moeten kopen voor de transmission naar de Dana 300. Verder wat aanpassingen aan je uitlaatsysteem en motorsteunen en rijden met die jeep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ik wil mijn cj7 6 cylinder 4.2 ombouwen naar v8 nou vroeg ik me af of er iemand is die weet of een buick motor van een wagoneer past? Ik heb het verder nog niet gezien op dit forum. Kan dit met wat flexen lassen erin gelepeld worden en past dit dan weer op een dana 300 of heb ik dan weer een adapter nodig. Volgens mij is het een wagoneer uit 81.

groeten bram

Heb je de 6 cilinder over ik zoek er namelijk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...