Spring naar bijdragen

1 Wiel Yj 15 Inch 8,5 J


rock
 Share

Recommended Posts

Je kan een 13.5 brede band op een 8.5j brede velg plaatsen maar beter en wijzer is het om deze op een 10j brede velg te plaatsen. Ik heb anderhalf jaar met een 13.5 brede Irok gereden op een 8j velg onder de cherokee. Sommige banden zijn beter bestand tegen een smalle velg als andere banden.

Door de smalle velg en de brede wang van de band krijg je een soort motorfietseffect. Je loopvlak van de band gaat zoals eerder aangegeven bol staan en dan krijg je dat een deel van de band het wegdek raakt en een deel niet. Hierdoor ontstaat er een ongelijke slijtage van de band. Daar mudzilla's bekend staan als banden die snel op de openbare weg slijten is het wijs om de band niet bol te laten staan. Ook kan een bolle band bijdragen aan minder veilige verkeersomstandigheden bij een nat wegdek. Ook moet je oppassen bij het op de velg plaatsen en eventueel demonteren van te brede banden op smalle velgen. Geregeld wordt de wang van een band beschadigd daar de apparatuur waarmee ze banden monteren en demonteren niet echt geschikt zijn om te brede banden op een smalle velg te plaatsen.

Ik zou gewoon uitkijken naar een 10j velg maar let wel op de ET waarde / backspace. Dat geldt natuurlijk ook bij een 8j of 8.5j velg

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, ik heb nu namelijk 4 nieuwe mudzilla,s op gestraalde en gepoedercoate 8,5 J laten zetten, zit prima hoor. maar zoals gezegt ze staan ietsje bol op het loopvlak, als ik een lineaal erop leg is de bolling ongeveer 3 a 4 mm in het midden.

ik heb nog 2 mudzilla,s liggen vandaar dat ik op zoek ben naar een zelfde breedte velg.

o ja ET waarde is 35

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...