Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Beste medejeepers,hier een vraag over mijn airco,ik heb al vele topics gelezen maar mijn vraag zit er niet bij.

Als ik mijn airco aanzet werkt het een half uur perfect,maar daarna wordt de luchtstroomsteeds steeds minder tot helemaal niks meer de airco blijft het gewoon doen,onder aan de buitenkant van de kachel begint hij te verijzen.

Ik hoor de van draaien alsof hij in een gesloten ruimte is,

Daar ik de kachel al eerder geopend heb kan ik achterkant van de verdamper zien,en voel dan ook een beetje ijsvorming,meer geen luchtstroom.zet ik hem een half uur ui dan heb ik weer luchtstrooming

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Heb pas een airco comressor laten vervangen bij aircoservice twente, de moeite van de rit naar Enschede zeker waard, ook de euri's waren netjes.

Beste jeepers, na de vraag gesteld te hebben ben ik er achter gekomen dat mijn verdamper tijdens het koelen dicht vriest,en er daarom geen luchtstroom meer mogelijk is als ik op dat moment hoor dat mijn van moeilijke geluiden maakt schakel ik de airco uit en wacht tot de van weer voldoende flow produceert,daarna schakel ik de airco weer in en kan ik weer een tijdje rijden met volledige koeling (?????).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Augustinus,

De reden dat je verdamper invriest kan twee oorzaken hebben:

- onvoldoende flow over je verdamper, ik zou de luchtwegen eens goed reiningen/controleren en de ventilator controleren

- te weinig inhoud koudemiddel in je systeem.

Twee simpele zaken die ik als eerste eens zou controleren voordat je grote zaken gaat vervangen.

Een airco check is snel gebeurd. Succes, wij horen graag je bevindingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb last van een niet al te koude airco. Hij is wel koud maar niet genoeg. IDt is later ook bevestigd door de garage.

Ik nam de actie om het systeem opnieuw te laten vullen maar helaas zonder resultaat.

Het systeem blijft op druk dus ik heb geen lekkage.

De garage melde dat de boven druk tussen de 10-15 b moest zijn en de onderdruk rond de 3 b. Nu klopte bij mij de boven druk wel die was 12 b maar de onderdruk bleek 9 b te zijn. Betekend dit dat aircopomp defect is of .....

Verder vroeg ik me af wat en hoe je luchtwegen wilt reiningen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...