Spring naar bijdragen

31Inch, Hoger Verbruik?


Roccade
 Share

Recommended Posts

Dat zal wss niks uitmaken.

Alleen je denkt dat je meer verbruikt omdat je km teller niet meer de juiste afstand aangeeft.

vb (hypothetisch): een orgineel wiel legt bij 1 rotatie 1 meter af een groter wiel legt bij 1 rotatie 1.1 meter af.

Dus als de teller 10 km aangeeft heb je met het orginele wiel 10 km gereden maar met een groter wiel heb je 11 km gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zal wss niks uitmaken.

Alleen je denkt dat je meer verbruikt omdat je km teller niet meer de juiste afstand aangeeft.

vb (hypothetisch): een orgineel wiel legt bij 1 rotatie 1 meter af een groter wiel legt bij 1 rotatie 1.1 meter af.

Dus als de teller 10 km aangeeft heb je met het orginele wiel 10 km gereden maar met een groter wiel heb je 11 km gereden.

Ergens moet omslagpunt liggen.

Als ik 37" monteer verwacht ik niet dat verbruik hetzelfde blijft, of zie ik dit verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ergens zal er wel een omslagpunt zijn, waar weet ik ook niet, maar ook dan is het verbruik weer terug te krijgen naar standaard alleen moet je dan de versnellingsbak en/of assen aan gaan passen.

Een groter wiel kost meer kracht bij het vanuit stilstand wegrijden, maar als het eenmaal rolt dan kost het juist minder kracht.

Als je dus alleen maar in de stad rijdt en veel stopt en optrekt dan zal het verbruik omhoog gaan, als je alleen maar snelweg rijdt dan gaat het verbruik omlaag, bij een combinatie maakt het dus niets uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...