Spring naar bijdragen

Jeep Tour Zwarte Woud / 11-25 Augustus 2012


The Kick
 Share

Recommended Posts

JEEP TOUR ZWARTE WOUD / 11-25 augustus 2012


Het Zwarte Woud (Schwarzwald) is een zeer fraai en dicht bebost gebied in het zuid-westen van Duitsland. Het grenst in het zuiden aan Zwitserland en in het westen aan Frankrijk. Dit gebied staat ook bekend om zijn talloze meren en rivieren. Geologisch is het verwant aan de Vogezen, die aan de Franse kant van de Rijn liggen.

Vele kilometers aan weggetjes en paden kronkelen zich tussen en over bergen en langs de rivieren in dit dicht beboste gebied, ruim voldoende om hier 2 weken met de Jeep mooie routes te rijden. In dit berggebied zijn nog vele "onverharde mogelijkheden", waar dan ook optimaal gebruik van zal worden gemaakt.

In het zuidelijke deel van het Zwarte Woud ligt het plaatsje Kirchzarten, iets ten oosten van Freiburg, waar Camping Kirchzarten deze 2 weken als basiskamp zal fungeren.
Informatie camping: www.camping-kirchzarten.de/index_nl.php


zaterdag 11 augustus
Heenreis naar het basiskamp.
Vanaf midden Nederland ong. 650km.
Vertrek/verzamelen in overleg.

Als je op eigen gelegenheid wilt rijden, dan zien we elkaar op het basiskamp.
Je kunt ook eerder arriveren en/of langer blijven.


zondag 12 t/m vrijdag 24 augustus
Dagelijks kan er een route gereden worden, die start en eindigd op het basiskamp.
Er zijn 2 soorten routes beschikbaar:
1/ Bergroute : mooie, hoofdzakelijk verharde, slingerweggetjes door de bergen die van dorpje naar dorpje gaan.
2/ Bosroute : in de bosroutes zijn zo veel als mogelijk de legale onverharde paden door de bossen opgenomen.
Deze routes zullen beurtelings gereden worden, de ene dag een bergroute en de andere dag een bosroute.

We nemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu voldoende routes voorbereid om in het Zwarte Woud te rijden:

8x bosroute en 10x bergroute (start en finish op basiskamp Kirchzarten).

Hieruit wordt een selectie van 13 routes gemaakt, zodat er voor elke dag een route beschikbaar is.

Komende weken ga ik deze verder uitwerken voor onze Jeep Tour.

Als je interesse hebt om mee te gaan, er is nog plaats voor een paar Jeepers ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk, waarom denk je van niet ?

Lijkt me een leuke reis. Was benieuwd naar het gezelschap.

Jammer dat ik alleen geen serieus antwoord krijg.

oh ... wist niet dat je vraag serieus was, omdat iets hoger staat wie er meegaan

en ja, Henk werkt bij de voedselbank (denk ik)

in ieder geval bij een organisatie die hulpbehoevende Jeepers de zomer door helpen :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

The Kick is weer thuis, maar wel iets eerder dan de bedoeling was.

Dinsdag 21-8 tijdens de rit hoorde ik een harde "kloenk" en daarna had ik geen aandrijving meer.

Dit gebeurde na een bosrit op weg naar de camping tijdens een afdaling op de verharde weg, dus geen extreme omstandigheden.

Achterste aandrijfas draaide wel, maar in het diff gebeurde helemaal niks.

De R&P of de Detroit Locker naar de kl.....

Temperatuur van het diff was normaal, dus was er niets vastgelopen.

Om verdere schade te voorkomen heb ik de achterste aandrijfas er onder uit gehaald, de vrijloopnaven ingeschakeld en in "4-wd-hoog" naar de camping gereden.

Op de camping geconstateerd dat de temperatuur van het voorste diff behoorlijk warm was geworden.

Volgens mij door de krachten van de aandrijving in combinatie met de hogere snelheid.

Oliepeil in beide diff's gecontroleerd, ook van de beide bakken, alles was ok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is heel jammer voor je Hans.

Kan mij er iets bij voorstellen op de snelweg met een slakke gangetje rijden... :no:

Volgend jaar maar dunnetjes over doen, proberen wij ook weer mee te gaan. :wub:

Volgend jaar dan wat vroeger in het jaar, waarschijnlijk rond Pinksteren.

Zal dan Pyrenee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisterenmiddag zijn wij ook weer heelhuids thuis gekomen, en zonder noemenswaardige issue's.

Een supernette camping met alles er op en er aan.

Geweldige ritten gereden in het prachtige Zwarte Woud en heerlijke en gezellige etentjes 's avonds met de groep.

Hierbij nogmaals een hulde voor de prachtige ritten die Hans heeft gemaakt :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Roy Miriam en de Woefies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...