Spring naar bijdragen

Welke Accu !


Recommended Posts

Ik heb een tijd geleden een 2e hands lier van iemand gekocht en nu is het geval dat ie het doet maar als het op het echte lier werk aan komt zegt de lier doe het zelf maar.

Er zit nu een 74a accu in. Zou het het uit kunnen maken als ik er een accu met meer amper in zet ??

mvgr.

Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk zou ik gaan voor een Yellowtop.

Ik heb een Optima 4.2 (55ah), vergelijkbaar met een loodaccu van +/- 80Ah

Voordeel van deze accu's is dat ze heel lang een continue spanning leveren (waarbij loodaccus veel fluctueren)

Is wel iets duurder maar gaat langer mee en kan meer hebben.

Dit is trouwens mijn mening, zoals altijd zullen er genoeg zijn die het hier niet mee eens zijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoel je na een kwartier dat je lier er geen zin meer in heeft of meteen al, in het eerste geval ligt het aan je accu en kan een andere accu uitkomst bieden.

Wanneer de lier bij belasting meteen al niet snelgenoeg loopt zou ik het eerder in de lier gaan zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ter aanvulling het gaat om mijn oude lier en ik heb daar toen een probleempje mee gehad betrefd de automatic overload cutoff..

http://www.jeepforum.nl/topic/22725-03-07-2011-vrij-rijden-axel/page__st__20

Vanaf pagina 2 komt de discussie over de lier op gang :whistle: In het filmpje is te zien dat de lier het best zwaar had wat Evert ook al zegt daar. In het volgende filmpje is te zien dat de lier daarna weer gewoon zijn werk doet en heb er daarna ook geen last meer van gehad.

Toen de lier bij Patrick (trickie) er vorig jaar op zat hebben we hem daarna eens getest op een helling en daar was te goed te zien dat als er gelierd word zijn volledige verlichting bijna uitgaat terwijl ik aan de andere kant stond met mijn llier in werking en mijn lampjes nog niet knipperden.

Ons idee was toen dat de accu van hem het wel ver gehad had om vrij zwaar belast te worden dus mijn idee is dan ook om eerst te kijken naar de accu en daarna pas te kijken naar de lier. Je kunt natuurlijk altijd even de lier ophalen om te kijken of er iets mankeerd (wat ik toen niet gedaan heb omdat hij het daarna weer gewoon deed).

Mocht het zo zijn dat er toch iets mankeerd aan de lier weet Patrick hoe hij mij kan bereiken zodat we het "probleempje" oplossen d.m.v een revisie setje o.i.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...