Spring naar bijdragen

Wat Voor Sensor Is Dit?


Recommended Posts

Ik was de bedrading eens aan het nalopen en vanuit een losse (niet aangesloten) draad in de cabine van m'n 1978 CJ7 loopt er een bruin/zwarte draad naar de motor en is aangesloten op een sensor. Welke sensor? Geen idee :)

Hij zit helemaal onderin de (4.2l lijn 6) motor, rechtsachter. Als je naar de distributeur kijkt zit de sensor er linksonder van.

De vraag aan de experts: Waar hoort deze sensor op aangesloten te zijn?

post-5230-0-49165800-1337446095_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan dit je oliedruksensor zijn?

Geen idee, vandaar mijn vraag :)

Oliedruk meter doet het verder ook wel, geloof ik. Ik heb de Jeep al een tijdje niet laten lopen wegens beetje opknappen. Vandaag was ik de dradenchaos eens aan het uitpluizen en kwam ik een losliggende draad tegen die naar deze sensor loopt. Ik kan niet achterhalen waar die aan gezeten heeft of waar die voor zou moeten dienen. Oliedruk sensor dacht ik eerst ook aan maar volgens Haynes zou dat een andere kleur moeten zijn (sterker nog, ik kom op het hele schema geen zwart/bruine draad tegen). En zoals gezegt, die meter doet het voor zover ik me kan herinneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat dinges aan de motor is inderdaad de oliedruksensor. De losse draad gaat ergens anders naartoe (hij kruist ergens en ik volgde de verkeerde draad verder). Het blijkt dat de losse draad naar de distributeur gaat, dus ik denk dat er een toerental meter in de Jeep heeft gezeten. Misschien zoek ik er eentje en plaats hem terug, omdat het kan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat dinges aan de motor is inderdaad de oliedruksensor. De losse draad gaat ergens anders naartoe (hij kruist ergens en ik volgde de verkeerde draad verder). Het blijkt dat de losse draad naar de distributeur gaat, dus ik denk dat er een toerental meter in de Jeep heeft gezeten. Misschien zoek ik er eentje en plaats hem terug, omdat het kan :)

hoi fotempel

ik heb nog een toeren teller voor je

liggen als jer een zoekt komt van een yj af

mvrgr dejeeper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...