Spring naar bijdragen

Donker Achterruit Coat Beschadigd, Waar Kopen ? Zelf Opplakken ?


igorn
 Share

Recommended Posts

Mensen,

Ik heb in mijn nieuwe jeepie een soort donkere coat op de achterruit. Deze heb ik echter beschadigd gekregen en is een doorn in mijn oog. Het ziet er zo uit als op de foto die ik heb bijgevoegd.

Ik heb al gemerkt dat je een stukje af kan halen en de lijmresten met remmenreiniger / sticker remover kan weg halen.

Zou ik zelf een nieuwe coat kunnen kopen ergens en zelf dit op kunnen plakken ? Of is dat niet zo makkelijk als ik denk ?

Waar kan ik zoiets kopen, hoe heet zo'n product eigenlijk ? is dat makkelijk zelf te doen? iemand links naar producten of instructie filmpjes ?

cheers igor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Igor,

Er zijn plakfolies voor dit soort klussen, in diverse gradaties van donker. Ruit heel erg schoon+vertvrij maken, natmaken met een beetje zeepwater en dan de eveneens natte folie op z'n plek leggen. Gladstrijken met een rubbertje wat je erbij krijgt, flink vloeken als je een scheurtje in de folie trekt, en als alles zit goed laten drogen.

En da's de theorie. In de praktijk is het een lastige klus om de folie precies passend te lkrijgen. Wat mij het best beviel was om met malletjes van krantenpapier net zo lang te passen en meten tot je iets precies op maat hebt, en dat als mal gebruiken om de folie uit te snijden.

Nu zou ik waarschijnlijk de natte folie overmaats erin zetten en er een scalpeltje langs halen... We worden steeds slimmer tenslotte.

Ohja... die folie kwam gewoon bij Halfords vandaan.

Succes

Leo

Mensen,

Ik heb in mijn nieuwe jeepie een soort donkere coat op de achterruit. Deze heb ik echter beschadigd gekregen en is een doorn in mijn oog. Het ziet er zo uit als op de foto die ik heb bijgevoegd.

Ik heb al gemerkt dat je een stukje af kan halen en de lijmresten met remmenreiniger / sticker remover kan weg halen.

Zou ik zelf een nieuwe coat kunnen kopen ergens en zelf dit op kunnen plakken ? Of is dat niet zo makkelijk als ik denk ?

Waar kan ik zoiets kopen, hoe heet zo'n product eigenlijk ? is dat makkelijk zelf te doen? iemand links naar producten of instructie filmpjes ?

cheers igor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...