bart Geplaatst January 24, 2004 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2004 Hallo, Sinds september 2003 ben ik in bezit van een GC Lim. 5.2 uit 1997 met 171 K op de teller. Ik ben er afgelopen week mee naar de wintersport geweest en dat beviel super! Ben alleen tijdens de vakantie tegen een probleem aangelopen: Ik kom moeilijk weg uit stilstand. Ik moet dan een dot gas geven voordat hij em "pakt". Eerst dacht ik dat het door de kou kwam (-16) maar eenmaal thuis in een gematigd klimaat hetzelfde probleem. Kan het zijn dat de koppelings platen (als die er al in zitten ) versleten zijn? of is het wellicht een olie probleem. Ik heb voor de vakantie een winter beurt laten doen en alle vloeistoffen laten controleren. Deze waren ok. Als de motor eenmaal warm is dan is het slippende gevoel ook weg/minder. Groet, Bart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst January 24, 2004 Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2004 Ik kan uit je post niet opmaken of je een automaat of een handgeschakelde grand cherokee hebt, maar als het een automaat is: als de olie in de automaat erg koud is, krijg je inderdaad het gedrag wat je beschrijft. Gewoon rustig rijden tot de olie een beetje op temperatuur is, dat is vrij snel, na een kilometertje of twee. Vergeet niet dat je met een auto van bijna 2 ton rijdt.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bart Geplaatst January 24, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 24, 2004 Hoi, Het is een automaat. Kan dit toch te maken hebben met te weinig olie? Het zou nl kunnen zijn dat er tijdens de reis olie gelekt heeft. Bij de rubber slang bij de olie-koeler drupt ie olie (net gezien). Zou er dan toch te weinig inzitten? Heb wel gekeken naar de peilstok maar daar zie ik niet duidelijk genoeg of er in gebied OK olie aan blijft kleven (durf er ook niet zomaar olie bij te gooien). Voor de vakantie had ik dit gedrag nog niet meegemaakt, althans niet in deze extreme mate. Groet, Bart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst January 25, 2004 Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2004 Niet zomaar olie bijgooien! Het oliepijl van de automaat moet je controleren met: -draaiende motor -als ie warm is -vantevoren alle standen van de versnellingspook selecteren. -olie pijlen met de bak in "N" Lees het even na in je instructieboekje welke olie je nodig hebt.. hoogstwaarschijnlijk Chrysler ATF +4, en ja, het maakt veel uit Ik denk dat het gewoon de kou is. De olie moet even op temperatuur komen om de goede viscositeit te krijgen. Tot die tijd lijkt het wel of de automaat gevuld is met mayonaise. Edit: olie pijlen met de bak in "N" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bart Geplaatst January 25, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 25, 2004 Olie gecontroleerd op bovenstaande wijze en deze is goed! Lijkt me stug dat het de kou is. Vandaag is het 9 graden boven nul en kom niet weg zonder eerst enorm te gassen. Voor de vakantie hier nog nooit last van gehad en toen was het een aantal keren onder 0 graden celcius. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst January 27, 2004 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2004 Da's een beetje teveel van het goede.. De olie moet wel altijd even op bedrijfstemperatuur komen maar dit wordt te gek. Het lijkt erop alsof je oliepomp in je automaat misschien niet goed zijn werk doet. Weet je heel zeker dat er de goede olie inzit? dit is erg kritisch, 'zomaar' een atf olie erin kan ook dit soort problemen veroorzaken. Alle chrysler automaten gebruiken ATF+4 van Chrysler. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bart Geplaatst January 28, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2004 Hoi, Toch even bij de garage geweest. Bleek dat er toch te weinig olie inzat. Moest het controleren met draaiende motor en in Neutral (ikzelf had in P gecontroleerd). Olie bijgevuld en probleem weg!!! Bedankt voor je hulp. Groet, Bart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst January 28, 2004 Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2004 Originally posted by bart@Jan 28 2004, 11:25 Moest het controleren met draaiende motor en in Neutral (ikzelf had in P gecontroleerd). Oei... die had ik er niet bijstaan inderdaad.. Ik zet hem er in de post hierboven ook even bij voor het geval iemand ooit deze thread nog eens naleest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.