Spring naar bijdragen

Veer Rubbers Vervangen Voorzijde.


Recommended Posts

Goedemiddag,

Ik heb een technische vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Zojuist is bij een pre-apk check gebleken dat de de verr rubbers aan de voorzijde dermate versleten zijn dat het metaal eruit stulpt en daarop wordt de auto afgekeurd. Ik heb inmiddels 2 nieuwe rubbers besteld. Ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen of dit complex is om te doen of dat er iemand in de omgeving Harderwijk dit kan doen voor mij?

Ik hoor graag van jullie!

Micha

post-180-0-61677300-1331570417_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad goed te doen,

Let op dat je de as zo hoog mogelijk opkrikt voor je de veerklemmen plaatst(hoef je ze niet zoveel aan te draaien)

Plaats de veerklemmen recht tegenover elkaar als je dat niet doet kunnen ze gaan glijden en dat is gevaarlijk en lastig.

daarna de as zo ver mogelijk laten zakken en je pakt de veer eronderuit(wel schokbreker onder los en wellicht de stabisatie stang los)

Als de veer eraf is (let op klem met boutje op de as) kun je het rubber er met een grote schroevendraaier afwrikken en de nieuwe plaatsen.

Ik weet niet of er bij een cherokee een bumpstop in de veer zit, anders moet je deze demonteren om het rubber te kunnen wisselen.

Kan ook gewoon op de vloer worden uitgevoerd,

Nodig goede krik en 2 assteunen(plaatsen onder het chassis met blok hout ertussen)

Succes,

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...