TipoTurismo Geplaatst March 10, 2012 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2012 Beste forumleden, Bij deze wil ik onze Cherokee 4.0 met 246000 op de teller voorstellen die in November naar Dakar zal vertrekken. Deze schitterende wagen heeft afgelopen Februari meegedaan aan de Carbagerun en had nog niet genoeg van de avonturen. We zullen veel gebruik gaan maken van de expertise op dit forum, dit begon natuurlijk bij de aankoop tips en ik hoop dat we zelf ook nog eens een positieve bijdrage kunnen geven door door ons opgedane ervaringen. Met vriendelijke groet, Het Enschede-Dakar team p.s. De voortgang van ons project zal te volgen zijn op onze site Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TipoTurismo Geplaatst May 12, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 12, 2012 (bewerkt) Update! De Cherokee raakte tijdens de carbagerun oververhit en daarom is de thermostaat verwijderd, vervolgens perste het systeem elke keer zijn koelvloeistof eruit. Tot nu toe zijn we erachter gekomen dat er een gat zit in de onderste radiatorslang en de elektrische ventilator niet werkt. Nieuwe slang zit er ondertussen al in, we hopen dat dit in combinatie met het repareren van de ventilator en het spoelen van het systeem de koel problemen oplost! Daarnaast druk bezig met te kijken wat we verder aan moeten pakken. De verlichting zit nog niet helemaal lekker en volgens mij is de visco koppeling in de tussenbak ook niet al te best meer (bokken bij scherp sturen in part time 4wd).. Daarnaast denk ik dat een extra accu voor alle elektrische apparatuur ook geen overbodige luxe is. Dit is samen met steenslag bescherming en extra verlichting de belangrijkste aanpassingen voor onze reis! Hier nog een paar foto's. De lekke slang Steenslag bescherming radiator Steenslag bescherming voor koplampen May 12, 2012 bewerkt door Ab fotolink aangepast Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst May 12, 2012 Rapporteren Share Geplaatst May 12, 2012 Update! De Cherokee raakte tijdens de carbagerun oververhit en daarom is de thermostaat verwijderd, vervolgens perste het systeem elke keer zijn koelvloeistof eruit. Tot nu toe zijn we erachter gekomen dat er een gat zit in de onderste radiatorslang en de elektrische ventilator niet werkt. Nieuwe slang zit er ondertussen al in, we hopen dat dit in combinatie met het repareren van de ventilator en het spoelen van het systeem de koel problemen oplost! Daarnaast druk bezig met te kijken wat we verder aan moeten pakken. De verlichting zit nog niet helemaal lekker en volgens mij is de visco koppeling in de tussenbak ook niet al te best meer (bokken bij scherp sturen in part time 4wd).. Daarnaast denk ik dat een extra accu voor alle elektrische apparatuur ook geen overbodige luxe is. Dit is samen met steenslag bescherming en extra verlichting de belangrijkste aanpassingen voor onze reis! Hier nog een paar foto's. De lekke slang Steenslag bescherming radiator Steenslag bescherming voor koplampen De visco kun je vergeten, die zit niet in de standaard bak van een xj. Partime 4x4 wil zeggen dat er een starre verbinding is tussen voor en achteras. Dit veroorzaakt het bokken op een harde ondergrond. Alleen full time 4x4 (indien aanwezig) mag op harde ondergrond worden gebruikt anders ga je Dakar niet halen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TipoTurismo Geplaatst May 13, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2012 Ajj arme Cherokee, thnx voor het inzicht! Heel blij om te horen dat het niet aan de auto maar aan mij lag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.