Spring naar bijdragen

Cherokee Xj Destination Dakar


TipoTurismo
 Share

Recommended Posts

Beste forumleden,

Bij deze wil ik onze Cherokee 4.0 met 246000 op de teller voorstellen die in November naar Dakar zal vertrekken.

Deze schitterende wagen heeft afgelopen Februari meegedaan aan de Carbagerun en had nog niet genoeg van de avonturen.

We zullen veel gebruik gaan maken van de expertise op dit forum, dit begon natuurlijk bij de aankoop tips en ik hoop dat we zelf ook nog eens een positieve bijdrage kunnen geven door door ons opgedane ervaringen.

Met vriendelijke groet,

Het Enschede-Dakar team

p.s. De voortgang van ons project zal te volgen zijn op onze site

post-8683-0-59984000-1331413113_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Update!

De Cherokee raakte tijdens de carbagerun oververhit en daarom is de thermostaat verwijderd, vervolgens perste het systeem elke keer zijn koelvloeistof eruit.

Tot nu toe zijn we erachter gekomen dat er een gat zit in de onderste radiatorslang en de elektrische ventilator niet werkt. Nieuwe slang zit er ondertussen al in, we hopen dat dit in combinatie met het repareren van de ventilator en het spoelen van het systeem de koel problemen oplost!

Daarnaast druk bezig met te kijken wat we verder aan moeten pakken. De verlichting zit nog niet helemaal lekker en volgens mij is de visco koppeling in de tussenbak ook niet al te best meer (bokken bij scherp sturen in part time 4wd)..

Daarnaast denk ik dat een extra accu voor alle elektrische apparatuur ook geen overbodige luxe is. Dit is samen met steenslag bescherming en extra verlichting de belangrijkste aanpassingen voor onze reis! Hier nog een paar foto's.

gallery_8683_139_218443.jpg

gallery_8683_139_66483.jpg

De lekke slang

gallery_8683_139_157933.jpg

Steenslag bescherming radiator

gallery_8683_139_153909.jpg

Steenslag bescherming voor koplampen

bewerkt door Ab
fotolink aangepast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update!

De Cherokee raakte tijdens de carbagerun oververhit en daarom is de thermostaat verwijderd, vervolgens perste het systeem elke keer zijn koelvloeistof eruit.

Tot nu toe zijn we erachter gekomen dat er een gat zit in de onderste radiatorslang en de elektrische ventilator niet werkt. Nieuwe slang zit er ondertussen al in, we hopen dat dit in combinatie met het repareren van de ventilator en het spoelen van het systeem de koel problemen oplost!

Daarnaast druk bezig met te kijken wat we verder aan moeten pakken. De verlichting zit nog niet helemaal lekker en volgens mij is de visco koppeling in de tussenbak ook niet al te best meer (bokken bij scherp sturen in part time 4wd)..

Daarnaast denk ik dat een extra accu voor alle elektrische apparatuur ook geen overbodige luxe is. Dit is samen met steenslag bescherming en extra verlichting de belangrijkste aanpassingen voor onze reis! Hier nog een paar foto's.

De lekke slang

Steenslag bescherming radiator

Steenslag bescherming voor koplampen

De visco kun je vergeten, die zit niet in de standaard bak van een xj. Partime 4x4 wil zeggen dat er een starre verbinding is tussen voor en achteras. Dit veroorzaakt het bokken op een harde ondergrond. Alleen full time 4x4 (indien aanwezig) mag op harde ondergrond worden gebruikt anders ga je Dakar niet halen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...