Spring naar bijdragen

Kwaaltjes GC


Recommended Posts

rolleyes.gif Ik sta op het punt een Grand Cherokee (eindelijk!!) 4.0 6c Gas G3 te kopen.

Waar moet ik het meest op letten bij deze Jeep? Wat zijn de meest voorkomende kwalen?

Mmm .. Ik ga zaterdag test rijden en waarschijnlijk ook kopen biggrin.gif Mijn vriendin gaat er het meest mee varen, ik zit meestal gewoon in een bussie ! Heb altijd al zo'n auto willen hebben.

Ik moet nog effe wennen aan het Forum maar komt goed !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by GrandZJ@Jun 22 2005, 11:44

Ik heb nog een Chilton  te koop van de GC. Voor 25 euri, excl. verzendkosten ben je de man.

Waar staat die GC trouwens ergens? Ik ben nl. recent naar een paar GC's wezen kijken waar ik zo mijn bedenkingen bij had.

<div align="right">

Volgens mij ben jij in Eindhoven geweest of niet ... ? Mm ben benieuwd of t om dezelfde GC gaat !

Heb jij die ook van internet gehaald ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Beest@Jun 22 2005, 12:37

het lastige is dat je een Jeep met je hart koopt en niet met verstand wink.gif <div align="right">

biggrin.gif Ja daar ben ik achter gekomen maar hij is zo bruut ! Nou ik ben eigenlijk nooit de verstandigste geweest wat auto's betreft.

Heb veel afgetrapte (bleek later) auto's gehad ... maar ja ... ik wil altijd iets appart rijden en dat zul je weten ook. Heb me bakke met pegels gekost !

En jaja , nog steeds niet afgeleerd. Zal ik ook nooit doen ook denk ik ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by roy den brok@Jun 22 2005, 18:21

Volgens mij ben jij in Eindhoven geweest of niet ... ? Mm ben benieuwd of t om dezelfde GC gaat !

Heb jij die ook van internet gehaald ?

<div align="right">

Als het over die paars metallic van 1996 gaat, denk ik het wel ja. Er waren een paar dingen die me nogal tegen stonden: Alarm was losgekoppeld, de cruise control/stoelverwarming/airco werkten niet en last but not least, de kickdown deed het helemaal niet. Niet vooruit te branden, deze auto.

Ik zou een soort aankoopkeuring overwegen bij een Jeepdealer, misschien zijn het allemaal kleine reparaties.

Er stond pas nog een identieke op Marktplaats, kleur en bouwjaar exact hetzelfde, alleen minder KM's en geen LPG. Maar zag er een stuk strakker uit. Alleen, deze had herrie in het voorste differentieel, maar is ondertussen professioneel gerepareerd begreep ik uit de advertentie. Ik weet alleen niet of ie er nog staat. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

biggrin.gifbiggrin.gif Ja ik weet dat het hier om dezelfde GC gaat. Deze had precies dezelfde mankementen. Hij gaf ook een rood radiateur aan in de boordcomputer !?

Ben er trouwens maar vanaf gezien en heb er net een in A'dam gekocht !

Hij is twee jaar jonger en stuk duurder maar alles werkt en ziet er super strak uit.

Ga hum zaterdag halen .. heb een hekel aan wachten maar ie wordt opnieuw APK gekeurd.

Het is toch altijd afwachten wat je koopt maar denk deze is een goeie zet !

Hij is voorzien van G3 en loopt echt perfect.

MMM ZATERDAG !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Beest@Jun 23 2005, 23:14

nou ik heb m'n zak anders behoorlijk vol........

met snoepjes, snoeppapier, vloei, lege pakjes shag, shag, zand enz enz

<div align="right">

aansteker, Jeepsleutels, portemonnee (waarom weet ik eigenlijk niet)

Misschien idee voor een nieuw Topic:

Wat heb jij NU in ze zakken zitten???? moet alleen iemand hem even verplaatsen biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tongue.giflaugh.gifbiggrin.gifcool.gif Yes !! Ik heb 'm eindelijk .. Mijn GC 4.0i uit '98 !

pff na drie hele dagen wachten staat ie bij ons voor de deur, nou weinig eigenlijk want ik woon vandaag gewoon in mijn auto. Hij bevalt me tot nu toe echt perfect.

Moet natuurlijk ff wennen aan "Jeep" rijden want dit is de eerste, altijd duitse auto's gereden.

Het gaat als het moet met geweld maar je kunt ook relaxed cruise.

Er zitten alle papieren onzo bij alleen geen gebruikaanwijzing, kun je die ook op internet lezen ??

Weet iemand een internet site hierover ??

Alvast bedankt ... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Jun 25 2005, 21:51

Gefeliciteerd met je aanwinst en vele plezierige kilometers!

Die gebruiksaanwijzing schijnt bij de Jeepdealer te koop te zijn, "downloadeble" heb ik 'm nog niet gezien, maar misschien heeft er iemand een link voor je....

<div align="right">

Bedankt voor je snelle reactie ! Ja , ik wacht het wel even af .

cool.gif

Hoe zetten jullie een foto bij jullie naam ? Dat kleine teken en zoals jij een foto van je Jeep ? huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik ook gedownload, is een reparatie manual, volgens mij scans uit het Chilton boek. Is van een goed kwaliteit.

Maar volgens mij bedoelt Roy de gebruiksaanwijzing, deze worden nogal eens aangeboden bij e-Bay.com, onder de rubriek Manuals and Literature.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...