Spring naar bijdragen

Trillend En Knakkend Geluid J10


KEC
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Mijn naam is Kenneth alias KEC uit Apeldoorn

Ik heb een J10 uit 1981 en een Wrangler 4.2 uit 1989 totaal gerestaureerd.

Het gaat over mijn J10!

Laatst reed ik over de snelweg ( ik rij nooit hard altijd max 100km) voel ik ineens een trilling

door de hele auto en het maakte niet uit of ik nou 80km of 100km reed.

Ik was bij een vriend van mij die deze Jeep nog nooit had gezien.

Toen ik weg ging vroeg hij mij, geef eventjes goed gas als je weggaat.

Laat eens die dikke V8 horen en zo gezegd zo gedaan.

Dat had ik beter niet kunnen doen want mijn auto trilt en klopt.

Het was maar 100-150meter dat ik hem op z'n staart trapte.

Wie heeft een idee wat dit kan zijn?

Ik dacht zelf de kruiskoppeling, maar als ik aan de steekas voel dan voel ik geen extra speling.

Maar mijn hoop is op jullie gevestigd, ik hoor graag van jullie.

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou toch nog eens goed naar die kruiskoppelingen aan de cardanas kijken. Bijvoorbeeld door'm in de versnelling te zetten (met de motor uit natuurlijk)en dan de hele auto heen en weer duwen.

Daarna de pignonas en uitgaande lager versnellingsbak. Motoren bak- steunen, wielmoeren. etc. etc. In ieder geval niet teveel mee doorrijden voordat je weet wat't is.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

trilt de hele motor meer? beste is meteen verkopen aan mij :whistle:, maar ik heb ook zo'n probleem gehad, bleek dat er vacuum slangen af geschoten te zijn. Was ook met effe "doortrekken".. succes!

Ja haha, nou dan staan er wel meerdere in de wachtrij. :-)

Nee ik heb net Rob van Laarhoven gesproken ( in mijn ogen De Specialist)

En hij dacht ook dat ik het in de aandrijving moest gaan zoeken.

Dus dat gaan we maar eens doen,

Bedankt je je reactie

Groeten

Kenneth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou toch nog eens goed naar die kruiskoppelingen aan de cardanas kijken. Bijvoorbeeld door'm in de versnelling te zetten (met de motor uit natuurlijk)en dan de hele auto heen en weer duwen.

Daarna de pignonas en uitgaande lager versnellingsbak. Motoren bak- steunen, wielmoeren. etc. etc. In ieder geval niet teveel mee doorrijden voordat je weet wat't is.

Succes.

Hey bedankt Chrislinford,

Zeker een goede tip, dat ga ik doen.

Ja van ik weet zeker dat het van de aandrijving komt.

Of het nou de assen - kruisjes zijn of de bak, maar daar moet ik gaan zoeken

Ik heb vandaag vrij genomen en ga zo naar de loods

Later meer

Thanks voor de reactie

Kenneth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je al naar de ophangrubbers gekeken van de motor en de bak?

bv met een balkje hout kijken of er geen rubber gescheurd is.

siert.

Hey Real Stranger,

Bedankt voor jouw reactie,

Ook deze neem ik in mijn achterhoofd mee!

Zoals je gelezen hebt ga ik er zometeen weer mee aan de gang.

Later......

Groeten

Kenneth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...