Spring naar bijdragen

Oliedruk Meter Gw


Recommended Posts

Hola,

Volgens mij heeft de buitentemperatuur weinig van doen met de oliedruk; bij een koude motor is de (aanvangs)druk normaliter hoger dan de druk wanneer hij warm is, en geeft hij dat ook direct aan.

De wijzer van mijn oliedrukmeter springt, zodra ik het contact aan doe, meteen naar het eind van de schaal. Enige tijd geleden heeft hij ineens wel weer netjes aangewezen ( +/- 45) maar is er nu weer mee gestopt. :wacko: Ik denk een los (massa?) contact.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan nu uit ervaring zeggen dat olie vrij belangrijk is. Nu blijkt dat de behuizing waar de pomp is een zwakke plek is van deze blokken en slijt, de toch al slechte distributie van olie wordt nog zwakker.

Dus als je dat huis vervangt is dat geen slecht idee, zo ook een bypass boven je nokkenas om de achterkant te smeren.

Zie. http://www.fullsizejeep.com/1024/engine.htm

Mijn verder goede motor is door oliegebrek vastgelopen. Schade loopt tussen de 2000 tot 4000.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Heren, thnx voor de info !

Er is fysiek niets mis met de oliedruk, alleen de meter komt wat later op gang nu het wat kouder is :huh: . Heb tijdens de restauratie het olie huis opengehad en nieuwe tanden met vaseline erin gezet icm nieuwe pakkingen, filter enz.. Zodra de Jeep warm is functioneert de meter zoals normaal (lees, 45 op snelweg en 50 als je stationair draait).

K zie t wel ff aan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...