cherokeechief Geplaatst February 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2012 Hela, klopt het zodra de buitentemp wat verder onder 0 komt dan 'normaal', het toch zeker 5 a 10 min. duurt voordat de oliedruk-meter ook eens wat gaat aangeven ??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rob schulze Geplaatst February 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2012 Hola, Volgens mij heeft de buitentemperatuur weinig van doen met de oliedruk; bij een koude motor is de (aanvangs)druk normaliter hoger dan de druk wanneer hij warm is, en geeft hij dat ook direct aan. De wijzer van mijn oliedrukmeter springt, zodra ik het contact aan doe, meteen naar het eind van de schaal. Enige tijd geleden heeft hij ineens wel weer netjes aangewezen ( +/- 45) maar is er nu weer mee gestopt. Ik denk een los (massa?) contact. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco Fennema Geplaatst February 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2012 Kan nu uit ervaring zeggen dat olie vrij belangrijk is. Nu blijkt dat de behuizing waar de pomp is een zwakke plek is van deze blokken en slijt, de toch al slechte distributie van olie wordt nog zwakker. Dus als je dat huis vervangt is dat geen slecht idee, zo ook een bypass boven je nokkenas om de achterkant te smeren. Zie. http://www.fullsizejeep.com/1024/engine.htm Mijn verder goede motor is door oliegebrek vastgelopen. Schade loopt tussen de 2000 tot 4000. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco Fennema Geplaatst February 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 2, 2012 Bij deze een onderbouwing met eigenlijk de kern van het zwakke punt van AMC http://amcramblermarlin.1colony.com/photo2_1.html Dit is wel handig ivm de foto's http://www.jeepforum.com/forum/f8/amc-v-8-oil-pump-front-cover-rebuild-thread-1050446/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cherokeechief Geplaatst February 4, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2012 Ha Heren, thnx voor de info ! Er is fysiek niets mis met de oliedruk, alleen de meter komt wat later op gang nu het wat kouder is . Heb tijdens de restauratie het olie huis opengehad en nieuwe tanden met vaseline erin gezet icm nieuwe pakkingen, filter enz.. Zodra de Jeep warm is functioneert de meter zoals normaal (lees, 45 op snelweg en 50 als je stationair draait). K zie t wel ff aan.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.