Spring naar bijdragen

Toerenteller + Kilometerteller Werkt Niet Meer


kenzo
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb (omdat ik de jeep op lpg laat ombouwen) de brandstoftank weggehaald en een RVS brandstoftank geplaatst met de brandstofpomp van de Cherokee 4.0L (Hier is ook de motor uit gekomen en geplaatst in de wrangler wat voorheen 2.5L was).

De toerenteller en kilometerteller heeft het na de motorombouw gedaan, maar sinds de ombouw van de rvs tank werkt het niet meer (toerenteller + kilometerteller).

Bij mijn weten heb ik helemaal niets veranderd op de kabels naar de brandstofpomp na. Toch werkt het niet meer.

Waar kan ik gaan zoeken? (kabels op de versnellingsbak of tussenbak zijn nog gewoon aangesloten zoals voorheen).

En mijn dashboard is van de 2.5L. Nu heb ik een 4.0L uit een cherokee, werkt de toerenteller dan nog correct?

Kilometerteller is (mede door de grote banden) aangepast en werkt redelijk.

Alvast bedankt,

Kenzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand weet waar ik kan zoeken waar het probleem ligt?

Wordt het samen aangestuurd? (toerenteller + kilometer teller), of zou het aan de klok moeten liggen of de stekker erna?

Dacht dat toerenteller vanaf de versnellingsbak aangestuurd werd en de kilometer teller vanaf de tussenbak.

Wanneer deze het dus allebei niet doen in het dashboard zou het aan iets anders moeten liggen?

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

als het aan je toerenteller ligt dan heb ik nog

een goeien voor je liggen als je wilt kun je gelijk

mee nemen als je de rest komt op halen kenzo

mvrgr de jeeper

hmm... probleem is dat ik niet denk dat het de hele dashboard unit is... Kan me niet voorstellen dat dan alles niet werkt (kilometerteller, snelheidsmeter, toerenteller etc...)

Is het trouwens ook mogelijk de spullen op te sturen? Weet niet waar je precies woont, maar zal niet in de buurt van limburg zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmm... probleem is dat ik niet denk dat het de hele dashboard unit is... Kan me niet voorstellen dat dan alles niet werkt (kilometerteller, snelheidsmeter, toerenteller etc...)

Is het trouwens ook mogelijk de spullen op te sturen? Weet niet waar je precies woont, maar zal niet in de buurt van limburg zijn?

hoi kenzo nee ik woon niet in de buurt van limburg maar alles op sturen en zeker de de zware stuur kolom dat gaat zeker

in de papieren lopen de sloten en de kabel boom dat gaat wel maar de stuur kolom dat weet ik niet weet nog niet wat die weegt nl

mvrgr de jeeper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan hebben we het dus over electronische meters...

De toerenteller krijgt z'n signaal uit de PCM, De snelheidsmeter idem, maar daarbij komt het signaal uiteindelijk van de sensor op de uitgang van de tussenbak.

Wanneer beide meters niet meer werken moet je gaan denken aan een probleem met de voedingsspanning op je instrumentenpaneel. Zker wanneer de beide meters ook nog eens tegelijk uitvielen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...