augustinus Geplaatst January 22, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2012 Beste forumleden ik heb een probleem met mijn kachel,er komt amper warme lucht uit nu heb ik de fout code uitgelezen,en kreeg het nummer 54en20 op het display Wie zou mij verder kunnen helpen Het betreft een wj 4.0 1999 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst January 22, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2012 hop, daar gaan we weer... 54 = Left temperature door travel too large 20 = AI (Recirc) door travel too large Je blend doors zijn kapot. Typisch probleem bij de WJ.... Bij de dealer is dit een operatietje van 800-1000 euro (hangt af hoe hebberig de dealer is) Zelf bestellen in de US en zelf fixen kost je 150 dollar. Zoek maar eens op het forum naar 'blend doors', je vind vast lectuur genoeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rkorving Geplaatst January 22, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2012 Hallo Augustinus, Zoals Frans het al zegt is code 20 de Al (recirc) door. Als ik het goed heb begrepen bij mijn reparatie, zijn dit de Blend doors die links in je dashboard zitten en hiervoor moet je dashbord worden verwijderd. Deze blenddoors kan je zo (defect) laten omdat deze alleen de recirculatie regelt van de lucht. Ik denk dat je wel zonder kan, want de recirculatie gebruik je toch alleen maar als je achter een stinkende bus of landrover staat :-) De blenddoors aan de rechterzijde kan je zelf repareren met een revisiesetje, je kan bij de blendoorrs komen door achter het handschoenen kastje de verwarmingsunit voorzichtig op de juiste plek open te zagen. Op Youtube zijn hier meerdere filpjes over te vinden. Ik heb het zelf overigens laten doen.. Het kan zijn dat dit niet helemaal juist is, maar zo heb ik het wel begrepen van de garage. Bij mij werk overigens alles weer (airco en kachel) alleen de recirculatie niet. Groet Roland WJ 4.0 1999 ltd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
augustinus Geplaatst January 23, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2012 Hallo Augustinus, Zoals Frans het al zegt is code 20 de Al (recirc) door. Als ik het goed heb begrepen bij mijn reparatie, zijn dit de Blend doors die links in je dashboard zitten en hiervoor moet je dashbord worden verwijderd. Deze blenddoors kan je zo (defect) laten omdat deze alleen de recirculatie regelt van de lucht. Ik denk dat je wel zonder kan, want de recirculatie gebruik je toch alleen maar als je achter een stinkende bus of landrover staat :-) De blenddoors aan de rechterzijde kan je zelf repareren met een revisiesetje, je kan bij de blendoorrs komen door achter het handschoenen kastje de verwarmingsunit voorzichtig op de juiste plek open te zagen. Op Youtube zijn hier meerdere filpjes over te vinden. Ik heb het zelf overigens laten doen.. Het kan zijn dat dit niet helemaal juist is, maar zo heb ik het wel begrepen van de garage. Bij mij werk overigens alles weer (airco en kachel) alleen de recirculatie niet. Roland WJ 4.0 1999 ltd Groet bedankt voor de tip,ik heb inmiddels het filmpje gezien en weet nu hoe te handelen,mischien.is het probleem met de airco dan ook verleden tijd, die zegt na een uur of zo bekijk het maar,en blaast nog maar weinig lucht,wel heb ik dan condens aan de buitekant van de unit.groetjes Rinus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
augustinus Geplaatst January 30, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2012 Ik heb onlangs via jullie advies de blenddoors gecontroleerd,d,m,v filmpje bij dit kachelforum Mijn blenddoors werken normaal als ik de temperatuur verhoog of verlaag'en toch kreeg ik de code 20 en 54. Alles weer netjes dichtgemaakt en daarna een stukje gereden,maar helaas een klein zuchtje /warme lucht. Na veel gepieker viel mij op dat ik sinds er een nieuwe gasklok is ingebouwd,wat ik wel in de zomer heb laten doen,mijn verwarming niet meer gebruikt had,dus alle slangen nagekeken,en jawel hoor? Slangen verwisseld.!!!!!! Uiteindelijk slangen vervangen door nieuwe,en klok in serie gezet, en zie wel mijn kachel brand de rubber van mijn schoenen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 30, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 30, 2012 Dat is nog eens een eenvoudige oplossing. Scherp denkwerk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
augustinus Geplaatst February 1, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 1, 2012 Dat is nog eens een eenvoudige oplossing. Scherp denkwerk! Inderdaad,maar om dat de gasklok laag gemonteerd is kon ik het van boven niet zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.