Spring naar bijdragen

Speling Wat Te Doen?


Recommended Posts

Zondag na een dagje modderen in Axel hoorde ik wat gebonk in de bochten. Vandaag wiel wat bewogen en daar leek speling in te zitten. ik dacht dat da spacer los aan het komen was. Wiel eraf gehaald maar xe spacer zit nog goed vast. Als ik aan de remtrommel ( achterwiel) trek merk ik speling of gebonk maar ik zie niet zo snel waar het vandaan komt. Wie heeft een idee en wat te doen.

Bij voorbaat dank

Net nog ff wat beter gekeken. Er zit speling op het omhulsel van de achterrem hoe moet die eraf?

bewerkt door pollypistol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zondag na een dagje modderen in Axel hoorde ik wat gebonk in de bochten. Vandaag wiel wat bewogen en daar leek speling in te zitten. ik dacht dat da spacer los aan het komen was. Wiel eraf gehaald maar xe spacer zit nog goed vast. Als ik aan de remtrommel ( achterwiel) trek merk ik speling of gebonk maar ik zie niet zo snel waar het vandaan komt. Wie heeft een idee en wat te doen.

Bij voorbaat dank

Net nog ff wat beter gekeken. Er zit speling op het omhulsel van de achterrem hoe moet die eraf?

Achter(steek)as zit altijd wat speling op en kan zich wel eens laten horen off-road.

Uiteraard alles binnen toleranties.

Wat bedoel je met het omhulsel ? De trommel of de achterplaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achter(steek)as zit altijd wat speling op en kan zich wel eens laten horen off-road.

Uiteraard alles binnen toleranties.

Wat bedoel je met het omhulsel ? De trommel of de achterplaat.

Ik bedoel die trommel, maar ik denk dat de spacer er eerst af moet om de trommel er af te kunnen halen. Het zal wel speling op de steekas zijn (is misschien maar een mm, maar het maakt zo'n herrie). Ik heb besloten toch maar wat meer sleutelwerk zelf te willen gaan doen. De laatste keer bij de garage ben ik voor het vervangen van een oliekeering uit het stuurhuis een paar honderd euro kwijt geweest. Hij kreeg de ringen er niet in.

Bedankt voor je reactie, ik ga vrijdag weer eens verder sleutelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoel die trommel, maar ik denk dat de spacer er eerst af moet om de trommel er af te kunnen halen. Het zal wel speling op de steekas zijn (is misschien maar een mm, maar het maakt zo'n herrie). Ik heb besloten toch maar wat meer sleutelwerk zelf te willen gaan doen. De laatste keer bij de garage ben ik voor het vervangen van een oliekeering uit het stuurhuis een paar honderd euro kwijt geweest. Hij kreeg de ringen er niet in.

Bedankt voor je reactie, ik ga vrijdag weer eens verder sleutelen.

Een millimeter speling is normaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag samen met mijn zoon ff aan de Jeep "gesleuteld". Waarschijnlijk toch de stabilisatorstang weer kapot, maar nog niet helemaal los. Ik heb er nog wel een op reserve, maar ik vraag me af of er geen betere oplossing is dan de standaard stang? Ik heb nog een hele lading vragen, dus ik hoop maar dat we zondag aan rijden toe komen:-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...