pollypistol Geplaatst January 17, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 17, 2012 (bewerkt) Zondag na een dagje modderen in Axel hoorde ik wat gebonk in de bochten. Vandaag wiel wat bewogen en daar leek speling in te zitten. ik dacht dat da spacer los aan het komen was. Wiel eraf gehaald maar xe spacer zit nog goed vast. Als ik aan de remtrommel ( achterwiel) trek merk ik speling of gebonk maar ik zie niet zo snel waar het vandaan komt. Wie heeft een idee en wat te doen. Bij voorbaat dank Net nog ff wat beter gekeken. Er zit speling op het omhulsel van de achterrem hoe moet die eraf? January 17, 2012 bewerkt door pollypistol Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst January 18, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2012 Zondag na een dagje modderen in Axel hoorde ik wat gebonk in de bochten. Vandaag wiel wat bewogen en daar leek speling in te zitten. ik dacht dat da spacer los aan het komen was. Wiel eraf gehaald maar xe spacer zit nog goed vast. Als ik aan de remtrommel ( achterwiel) trek merk ik speling of gebonk maar ik zie niet zo snel waar het vandaan komt. Wie heeft een idee en wat te doen. Bij voorbaat dank Net nog ff wat beter gekeken. Er zit speling op het omhulsel van de achterrem hoe moet die eraf? Achter(steek)as zit altijd wat speling op en kan zich wel eens laten horen off-road. Uiteraard alles binnen toleranties. Wat bedoel je met het omhulsel ? De trommel of de achterplaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pollypistol Geplaatst January 18, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2012 Achter(steek)as zit altijd wat speling op en kan zich wel eens laten horen off-road. Uiteraard alles binnen toleranties. Wat bedoel je met het omhulsel ? De trommel of de achterplaat. Ik bedoel die trommel, maar ik denk dat de spacer er eerst af moet om de trommel er af te kunnen halen. Het zal wel speling op de steekas zijn (is misschien maar een mm, maar het maakt zo'n herrie). Ik heb besloten toch maar wat meer sleutelwerk zelf te willen gaan doen. De laatste keer bij de garage ben ik voor het vervangen van een oliekeering uit het stuurhuis een paar honderd euro kwijt geweest. Hij kreeg de ringen er niet in. Bedankt voor je reactie, ik ga vrijdag weer eens verder sleutelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst January 19, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2012 Ik bedoel die trommel, maar ik denk dat de spacer er eerst af moet om de trommel er af te kunnen halen. Het zal wel speling op de steekas zijn (is misschien maar een mm, maar het maakt zo'n herrie). Ik heb besloten toch maar wat meer sleutelwerk zelf te willen gaan doen. De laatste keer bij de garage ben ik voor het vervangen van een oliekeering uit het stuurhuis een paar honderd euro kwijt geweest. Hij kreeg de ringen er niet in. Bedankt voor je reactie, ik ga vrijdag weer eens verder sleutelen. Een millimeter speling is normaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pollypistol Geplaatst January 20, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2012 Alle eraf gehad en was inderdaad kleine spelling op de steekas. Alles nu weer terug erop en rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pollypistol Geplaatst January 27, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2012 Het geboink is toch vrij hard en het lijkt aan de voorkant te zitten. Wordt vervolgd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst January 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2012 Zondag ff kijken Paul of we iets zien Rick is er ook en die weet meer als ons bij elkaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pollypistol Geplaatst January 27, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2012 Vandaag samen met mijn zoon ff aan de Jeep "gesleuteld". Waarschijnlijk toch de stabilisatorstang weer kapot, maar nog niet helemaal los. Ik heb er nog wel een op reserve, maar ik vraag me af of er geen betere oplossing is dan de standaard stang? Ik heb nog een hele lading vragen, dus ik hoop maar dat we zondag aan rijden toe komen:-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spiderman Geplaatst January 27, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2012 Het beste kan je je standaard stabilisatorstang (goed woord voor scrabble....) vervangen voor iets als een quick disconnect. Steviger en daarnaast los te gooien zodat je meer wieluitslag hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.