Spring naar bijdragen

Dashboard Verlichting Vervangen Met Led


Gerrit Jan
 Share

Recommended Posts

De lampjes achter de meters van het dashboard van mijn Jeep Cherokee (uit 1999 2.5L benzine) zijn het stuk het voor stuk aan het begeven.

Weet iemand hoe ingewikkeld is het om deze te vervangen, en welke lampjes ik daarvoor nodig heb en waar deze te koop zijn?

Ik las laatst ook dat het gebruik van LED verlichting een goed alternatief is, maar ik heb ook hiervan geen idee waar ik de geschikte lampjes vandaan moet halen,

laat staan welk type ik zou moeten hebben.

Groeten,

Gerrit Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal niet meevallen om hiervoor led te gaan gebruiken, of je moet ze in de orginele houdertjes kitten o i d.

Dit zijn ze.......

gallery_1277_11_37995.jpg

Beste Ab, dank voor de foto! Dat brengt me alweer een stap dichter.

zitten er maar twee lampjes in het dashboard of heb ik meerdere van beide nodig? Ik wil de led variant gaan bestellen via de link die door Royco is gepost maar probeer te voorkomen dat ik, als ik eenmaal het dashboard gedemonteerd heb, te weinig of de verkeerde blijk te hebben besteld.

Wat is eigenlijk de reden dat er een blauw is en de andere niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zitten er VEEL in..........

gallery_1277_11_21913.jpg

En dan nog op diverse ander plaatsen, kachel bediening, schakelaars enz.....

Alles dan maar meteen vervangen dus... Het lijkt er wel op dat de algemene lampjes allemaal dezelfde fitting hebben en de indicatorlampjes daarvan afwijken.

Nu nog het dashboard van mijn 1999 Cherokee verwijderen om erbij te komen. Heb jij daar ervaring mee en is dat heel lastig bij dit type Jeep?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De lampjes die vervangen moeten worden bij mij zijn alleen de lampjes achter de meters.

Na de bovenstaande foto goed bekeken te hebben kwam ik erachter dat dit de vierkante gedeeltes met 4 connecties

op de printplaat moeten zijn.

Zitten de lampjes van de meters vast gesoldeerd, moet daarvoor de behuizing open of kun je ook

deze met een draaibeweging los- danwel vastdraaien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die bruine voetjes (blauw glas), dat is verlichting. Die met de zwarte voetjes (helder glas), dat zijn de controle lampjes. Beide gaan met kwartslag draaien los.

Voor hoe het klokkenspel te demonteren, kijk dan naar de "how too" airco verdamper vervangen. Daar zie je hoe de dash gedemonteerd wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die bruine voetjes (blauw glas), dat is verlichting. Die met de zwarte voetjes (helder glas), dat zijn de controle lampjes. Beide gaan met kwartslag draaien los.

Voor hoe het klokkenspel te demonteren, kijk dan naar de "how too" airco verdamper vervangen. Daar zie je hoe de dash gedemonteerd wordt.

Je bent een held Ab, dank je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien krijgt ie kwantum korting :thumbsup:

Is het type lampje waarnaar de link verwijst (B8.5D-draaifitting) ook echt het type dat ik moet hebben voor mijn auto?

De voet van het lampje dat Ab heeft gepost ziet er duidelijk anders uit en op de site van led4ucar staan geen andere lapjes die erop lijken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...