Spring naar bijdragen

Probleem, Onregelmatig Toerental En Uitvallen Motor


BasDeTrucker
 Share

Recommended Posts

hallo allemaal,

mijn jeep geeft weer problemen.

dit is zowel met koude als met warme motor!

zodra ik de motor start en de motor rustig naar de stationair toegaat is er niks aan de hand. maar na een paar tellen begint het gezeur. de toerenteller danst op en neer waarna de motor zonder stotteren uitvalt.

ook al voorgekomen dat de motor gewoon rustig draait. bijna mooi regelmatig stationair draait en dan gewoon zonder waarschuwing uitvalt.

of onder het rijden bij het uit laten rollen. zelfde euvel. motor valt stil (levensgevaarlijk want kon werkelijk net een ongeluk voorkomen.....)

de auto start wel direct erna weer normaal. soms weer meteen uitvallen maar starten doet ie altijd.

onder het rijden zelf zoals snelweg of binnendoorwegen is er niks aan de hand.

ellende begint pas als ik moet stoppen om wat voor reden dan ook.

reeds vervangen:

Bougie's, luchtfilter, olie+filter. bougiekabels + bobinekabel, verdelerkap + rotor.

wat mij verder is opgevallen is dat mijn verlichting aardig in sterkte verminderd, maar beetje hoger in de toeren weer normaal.

tellerunit verlichting knippert heel flauw. wel op een goed donker locatie pas opgevallen.

wat ik morgen (straks) ga doen is mijn vacuumleidingen controlleren en waar nodig leidingen vervangen. alhoewel ik betwijfel dat dat het probleem zou oplossen.

de 2 sensoren in de intake manifolt zijn al schoon gemaakt. was aardig vuil en versmeerd.

gr.bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even een update, net de stappenmotor vervangen voor een beter exemplaar. lees goed gebruikt 2e hands.

tot nu toe maar één keer afgeslagen en dat was bij de garage voor de deur.

ik zal zometeen een foto posten van de verdelerkap. die is namelijk nagenoeg verbrand???

en blijkbaar houd de jeep ook niet van nieuwe rotortjes. want of ze breken of spatten geheel uit elkaar....ook heel appart vind ik.

gr. bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...