rodilito Geplaatst November 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2011 Hi All, Begin van het jaar flink wat aan mijn XJ gesleuteld; nieuwe startmotor, wiellagers, nieuwe bladveren en nieuwe schokbrekers. Allemaal onderdelen die defect waren en dus vervangen moesten worden. Nu is mijn XJ uit 89 met ±235.000 KM niet meer de jongste en er gaan hoogstwaarschijnlijk nog vele andere dingen kapot. Echter, en dat is gelijk mijn vraag, ik wil voorkomen dat de 6 inline eraan gaat. Het is een fijne motor en dat zou jammer zijn. Waar moet ik op letten? Welke onderdelen zijn eigenlijk fijn om te vervangen? Zelf zit ik erg te denken aan een lek bij de injectoren of zuigers wat niet direct goed te zien is. Maar ook zou de brandstof toevoer en leidingen nog ok zijn? Waar moet ik hier op letten. Dit alles gaat mijn "klus" IQ ver te boven, dus slimme tips & trics zijn erg welkom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst November 22, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 22, 2011 Ha ha je wilt er wel erg graag nieuwe onderdelen in schroeven.Niets mis mee want dat blijft natuurlijk een erg leuke bezigheid. Maar 235000km is niets schokkends hoor en voor een 89-er heel netjes. Het belangrijkste voor de 4.0 is het normale onderhoud. olie (eens wat vaker) filter bougies kabels enz. erg belangrijk is ook het koelsysteem, zorg dat dit schoon is en goed functioneert. als je injectoren lek zijn ruik je dat vanzelf...benzine. Als het allemaal mooi loopt (oliedruk ,temp) en dat zonder rare bijgeluiden valt er eigenlijk niets te vervangen. Onderhoud van kabels en electriek (stekkers) is ook aan te raden. gebruik bv contact spray een silicone spray voor de buitenkant. Blijf ook beducht voor roest. Verder zal je gewoon moeten wachten tot er iets kapot gaat......heel vervelend Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rodilito Geplaatst November 25, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 25, 2011 Bedankt voor de support Ruud! Alles loopt gelukkig prima, ben er dit jaar weer gewoon mee op vakantie gegaan zonder grote issues op de automaatbak schakelaar na, maar dat is geen moeilijke klus. Verder loopt de motor goed, maar loop de komende tijd wel even de injectoren langs die zijn volgens mij de afgelopen 22 jaar onveranderd. Roest monster heb ik gelukkig zichtbaar geen last van maar... Ik ontdekte gisteren dat er een beetje gras uit mijn chromen raamsponning groeide (...). Dus hoogstwaarschijnlijk half verrot eronder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.