Spring naar bijdragen

Kachel Stuk


Recommended Posts

Hallo,

Sinds gisteren doet mijn CC helemaal niets meer.

Hij blaast niet, geeft geen ingestelde temparatuur meer aan op de cosole en bij het verdraaien van de stand van off naar ruit of voeten hoor je ook niets. zit er ergens een hoofdzekering die stuk kan zijn? (of iets anders)

ik heb hier al wat rondgezocht maar mijn probleem niet echt gevonden.

heb wel al de stekker bij de pasagierskant losgehad, maar die leek normaal.

het is een Grand Cherokee 4.7 uit 1999.

groetjes irmin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien je console ook niets meer aangeeft lijkt het misschien toch om een zekering te gaan.

Advies om deze eerst eventjes te controleren.

Ik heb net alle zekeringen onder 't dashboard aan bestuurderskant en de zekeringen in de doos in de motorruimte nagekeken.

daar zat het niet. Zit er mischien ergens een apparte zekering?

ventilatormotor is ook ok.

de console is wel verlicht met dashboardverlichting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmm :dry:, dan in mijn geval zal ik stekkers eraf gaan trekken en gaan checken of het ook achter je consol enz spaning binnen komt

Om zo dat stukje kabelbreuk e.d. ook uit te sluiten ( want je moet spanning op je consol hebben )

stekkers eraf gehad, heb 2x stroom op zwart-witte draad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stekkers eraf gehad, heb 2x stroom op zwart-witte draad.

Ja uhm :whistle: wit-zwart, ik heb hier geen handboek voor me liggen :huh: .

Maar als je alles gecheckt hebt en er komt dus ook spanning binnen achter je console, dan geeft je consol het verder niet door en zal je daar eens in moeten gaan zoeken.

succes met zoeken en laat effe weten wat het was, is ook weer goed voor andere die forums lezen :thumbsup: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

vandaag een andere console erin gezet. probleem opgelost.

oude console wel open gehaald, zit een vlek op het venster van de temperatuur. zal daar het probleem wel onder zitten.

jammer, 2 dagen heerlijk genoten van de kachel, nu is deze console ook stuk. zal dus een piek spanning zijn ofzo met starten?

hoeveel amp moeten de zekeringen zijn? zit er een spaningsregelaar voor die stuk kan zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm :dry: ,, dat is kl*te...

Misschien effe kijken wat je dynamo afgeeft 14,2 volt tijdens stationeer, is ie veel hoger kan dat al een goede reden zijn..

anders weet ik het zo ook effe niet pasklaar, maar misschien een verbruiker die over je paneel loppt teveel weerstand ( bijv ventilator ?? )..

Succes effe hoop voor je dat je de oorzaak vindt, want wordt echt koud :cry:^_^ ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jammer, 2 dagen heerlijk genoten van de kachel, nu is deze console ook stuk. zal dus een piek spanning zijn ofzo met starten?

hoeveel amp moeten de zekeringen zijn? zit er een spaningsregelaar voor die stuk kan zijn?

Misschien een (nood)oplossing voor de piekspanning? Heb ze bij mij standaard in elke auto zitten.

Baat het niet, dan schaadt het niet!

http://www1.conrad.nl/fas6/fh.php?fh_host=http://www1.conrad.nl&fh_session=/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTIyMzMxMDEzMzI=?&fh_pic_url=//media.conrad.com&layout=b2c&finder=&fh_params=fh_search%3Doverspanning%26fh_secondid%3Dnl2852010%26fh_lister_pos%3D29%26fh_location%3D%252f%252fb2cconrad_nl_b2c%252fnl_NL%252f%2524s%253doverspanning%26fh_eds%3D%25c3%259f%26fh_refview%3Dsearch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

en weer doet de console niets meer, hij gaf een paar keer tijdens het rijden of na het starten 68 aan ipv 20. dat is dan farenheid ipv graden celcius. Ook dimde het schermpje niet mee met de rest van het dashboard. na verloop van tijd werkte hij weer normaal. Paar dagen later was alles weer uit. Twee dagen later werkte het weer en nu is hij weer helemaal uit. Heb nog wel twee keer het schermpje zien opbranden dat ik de auto in de achteruit zette.

Ik ga nu uit van een massaprobleempje, weet iemand waar de massa van het dashboard en ook de console boven de spiegel zit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou het zo effe een twee niet weten maar kan best wezen, weet wel dat ja meerdere massa punten hebt, enkel om zo de afstand kort mogelijk te houden ...

maar als het massaprobleem is kan dat ploffen van je vorige consols wel het uefel al die tijd zijn geweest :unsure: , en heb je de daadwerekelijke oorzaak iedergeval nu bij het handje :thumbsup:

Misschien weet andere het wel, waar hoe precies, iedergeval succes verder..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...