Spring naar bijdragen

Vervangen Automaat En Quadratrac Cj7


bryancj7
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal, Ik ben van plan mijn th400 automaat en quadratracbak te gaan vervangen voor iets anders. Ik ga er breedspoorassen onder zetten en die heeft achter de klok in het midden. Nu wil ik wel graag automaat blijven rijden. Ik vraag mijn nu af wat de beste optie is. Liefst zou ik een automaat plaatsen met een overdrive, de th400 heeft helaas maar 3 gangen. en wat kan ik dan het beste als tussenbak plaatsen ? Of is het toch geen gek idee om de th400 te houden.....en daar een andere uitgaande as en tussenbak op te plaatsen....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Onder mijn cj8 had ik ook een th400 met quadratrac tussenbak zitten. Door het hoge koppel en vermogen van mijn chevy ging de tussenbak veels te vaak kapot. Ik ben toen overgestapt naar een dana 300 tussenbak. Helaas past deze tussenbak niet gelijk op je TH400 en dan moet je een adapter kopen. Dat geldt ook voor de meeste andere tussenbakken die jij achter je TH400 wil hangen. Novak en Advance adapters verkopen dergelijke koppelstukken. Ik moet zeggen dat ik het permanent 4wd gebeuren mis daar dat veel meer vertrouwen geeft op de weg bij nat weer in combinatie met wat grovere profielbanden en veel koppel en vermogen.

De th400 is 1 van de sterkste automatenbakken maar heeft zoals jij aangeeft geen overdrive. Wil jij een overdrive dan moet je op zoek naar een TH700R zonder computer. Deze heeft een overdrive erop zitten. Dacht 0.70 aan het eind. Ik had ook het liefst een TH700R geplaatst maar dat gaat in mijn auto niet goed komen.

Kijk wel goed naar een geschikte tussenbak en of automatenbak. Er is een hoop rommel te koop. Ik kocht een dana 300 die er super uit zag van buiten en die al een aantal jaren op zolder lag. Helaas zat er geen olie meer in de dana 300 tussenbak dus alle keringen en lagers moesten vervangen worden. Kwam zo ineens een paar honderd euro bij aan materialen. Geldt voor de automatenbak ook. De meeste bakken die te koop staan hebben al een verleden en dat is in veel gevallen dan niet de meest geschikte bak.

Succes

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik zie twee geschikte oplossingen voor je. De Chevrolet TH700R en de Jeep AW4.

Je hebt een AMC motor, dus je hebt een adapter nodig om de mechanische TH700R4 automaatbak aan jouw motor te kunnen maken. Om de Jeep-Dana300 of Jeep-Dana20 aan de TH700R4 te kunnen maken, heb je ook weer een adapter nodig. Alles bij elkaar is een goede combinatie, echter ook een redelijk prijzige combinatie. Als je een TH700R4 zoekt, heb ik er nog een gereviseerde met Dana300 adapter liggen.

In de XJ Cherokees kom je de computergestuurde AW4 tegen. Mijn advies zou uitgaan naar de AW4 van de Low-output 4.0 XJ-Cherokee. Deze past direct achter jouw motor (mits de goede flex-plate). De bak schakelt met een eigen computer die je met kabelboom uit de XJ kunt halen. De TPS-sensor moet je van de 4.0 motor af halen en deze aan de carburateur fabriceren. De bak gaat dan schakelen. Lock-up kun je schakelbaar maken en de Dana300 past met een eenvoudige aanpassing (zonder adapter dus) aan de AW4. Het is wel belangrijk dat je een 23-spline uitgaande as aan de AW4 hebt. Ik heb dit al een paar keer gemaakt. Werkt goed. Mijn voorkeur zou ook uitgaan om de shifter met bijbehorende schakelkabels te gebruiken.

Ik hoop dat je hier iets verder mee kunt. Als je er verder nog vragen over hebt, kun je me mailen buiten dit forum.

Jos Reuling

Hoi allemaal, Ik ben van plan mijn th400 automaat en quadratracbak te gaan vervangen voor iets anders. Ik ga er breedspoorassen onder zetten en die heeft achter de klok in het midden. Nu wil ik wel graag automaat blijven rijden. Ik vraag mijn nu af wat de beste optie is. Liefst zou ik een automaat plaatsen met een overdrive, de th400 heeft helaas maar 3 gangen. en wat kan ik dan het beste als tussenbak plaatsen ? Of is het toch geen gek idee om de th400 te houden.....en daar een andere uitgaande as en tussenbak op te plaatsen....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...