Spring naar bijdragen

Handrem Probleempje Zj


Recommended Posts

Hallo

Met de aankomende APK was ik vat vooruit aan het kijken of ik wat zou vinden stoote ik tegen het handrem probleem werkt alleen als ik achteruit rij duus op de helling doet ie het wel maar staat ie gewoon op de weg en zet ik 'm in zijn drive dan werkt de handrem niet trek er zo doorheen zonder gas te geven ik heb het al bij gesteld met het wieltje tot het wiel aanloopt en dan een tandje terug maar geen effect iemand hier op het forum eenig idee wat het zou kunnen zijn het is een zj achteras met schijfremmen uit "96

Mvg Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ad, die handrem is in feite een parkeerrem. Als je hem dichttrekt, zal dat niet veel uitmaken voor zo'n monster van een motor die er zich met gemak doortrekt.

Maar na verloop van jaren komt er vuil en vet in die handremtrommel en dan beginnen je handremschoentjes (jaja, die zijn heus klein) wat vettig te worden en glijden ze gewoon over de binnenkant van de trommel en is er van remmende werking niet veel sprake meer.

Veel kans ook dat je achterwiellagers gaan lekken en in de trommel olie achterlaten.

haal eens die trommel/schijf combinatie eraf en ontvet eens gans de zaak. Daarna handremschoentjes ook ontvetten en afschuren met schuurpapier. binnenkant van de trommel ook ontvetten en schuren. Dan de zaak eens opnieuw afstellen en veel kans dat het perfect werkt.

ps. als je die trommel/schijf er moeilijk afkrijgt, wat kruipolie spuiten tussen de as en de trommel en dan bovenaan duwen met je linkerhand en onderaan een ferme tik verkopen met een houten hamer.

good luck

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...