Spring naar bijdragen

LPG?


Doc Holliday
 Share

Recommended Posts

Ik heb ook wel eens slechte ervaringen gehad met een auto zonder LPG.

Maar op m'n CJ werkt het super. Voor de hobby rij ik zaterdagsnachts nog wel eens taxi met een Chevrolet caprice en een Caddilac beiden op gas en daar zijn nooit problemen mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by SS J10@Jun 12 2005, 09:01

gas hoeft tegenwoordig geen problemen meer tegeven..

volgens mij heeft de motor wel wat sneller slijtage met gas

dus het aantal Km zal wel van invloed zijn..

ook zal er verschil zijn in gasinstall. ..de nieuwere zijn beter

suc6

Dat bedoel ik. Heeft er iemand ervaring met die slijtage? Bij hoeveel km begint dat gemiddeld ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Doc Holliday@Jun 12 2005, 11:39

Dat bedoel ik. Heeft er iemand ervaring met die slijtage? Bij hoeveel km begint dat gemiddeld ?

Waar maak je je druk om: als die auto al sneller slijt kun je van de lagere kosten van LPG gewoon geld sparen voor een nieuwe of revisie? Bovendien is de lol bij het tanken voor enkele euro's al onbetaalbaar.

En bij hoeveel km slijtage gemiddeld begint hoef je nergens te vragen: daar heeft niemand echt cijfers van. Het blijft je eigen beslissing.

Maar een Chevrolet Caprice Classic met ruim 900.000 MIJL op de klok met LPG zonder revisie lijkt me beste reclame voor LPG.

Verder heb ik nog een Citroen gehad met LPG en bijna 300.000 km. en die was ook nog lang niet versleten (motorisch dan, interieur had ik uitgewoont)

En als je nog verder rondvraagd zijn er ook nog wel mensen die na 80.000 km. al aan een koprevisie toe waren.

Met de nieuwe grote amerikanen zijn veel problemen met gas, maar met die wat oudere en de kleinere (jeepjes) heb ik daar nooit van gehoord. Misschien moet je het eens gewoon bij de dealer vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by BUFFALO@Jun 15 2005, 19:57

Chrysler Voyager, 2.4, 325K, LPG, geen probleem te bekennen bij inruil....

zo ken ik er ook wel een, "onze voyager" 2,4 bij 312K op LPG ingeruilt, met 3de cilinderkop en tweede onderblok

maarja, hij deed t nog wel.... een beetje....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij zelf een ZJ op LPG G3.

LPG is voor mij ook alleen maar betaalbaar omdat ik 3500 km per maand rij.

Heb nu ongeveer 25.000 km gereden en de stand is nu 210.000 km en hij loopt perfect.

Ik heb eerst ook veel vragen op meerdere forums gesteld en het blijkt dat de 4.0 heel goed op gas loopt.

GAS IS DUS NIET ALLEEN OM OP TE KOKEN. !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn GC wj v8 rijdt nu 50.000 op LPG G3 installatie van Prins. Ingebouwd bij 76K.

Voor de 6 cyl wordt LPG ondersteund door de chrysler dealer. Voor de V8 niet de klepzittingen zouden teveel slijten. Er wordt wel een G3 installatie geleverd door Prins. Dit heb ik gecombineers met extra smeersysteem om klepzittingen te sparen van het merk Flashlube.

Ik adviseer om eens te bellen met Vogels autogas in Son voor het praktische verhaal of voor het formele verhaal met Prins autogas. Chryslerdealers hebben vaak weinig ervaringskennis. Sommigen komen vaak niet veel verder dan de hele domme opmerking dat gas alleen is om op te koken, maar ja dat is geen LPG maar aardgas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by pjeep@Jun 19 2005, 21:07

Sommigen komen vaak niet veel verder dan de hele domme opmerking dat gas alleen is om op te koken, maar ja dat is geen LPG maar aardgas.

<div align="right">

..en aardgas kan in principe van alles zijn. Er zijn in Nederland zelfs verschillende aardgasnetten met verschillende aardgas samenstellingen. Voor de industrie kan er speciaal hoogcalorisch aardgas geleverd worden.

Dit hoort dus eigenlijk meer op een kookforum dry.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb op de Jeep meeting trouwens veel mensen gezien die de hele tijd vol gas geven. Of na de borrel weer veel gas afscheiden, maar dat krijgen ze weer niet in de tank. In ieder geval veel opgeblazen verhalen en veel vooroordelen over lpg hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Originally posted by Doc Holliday@Jul 11 2005, 12:04

Hoera!  biggrin.gif Het is een zwarte Grand Cherokee '94 geworden... op gas. Foto's volgen.

Kan iemand mij ook helpen aan een instructieboekje (of kopie)? Uiteraard tegen een vergoeding.

Bedankt vast!

<div align="right">

Gefeliciteerd met aankoop wink.gif

heb zelf ook zj van 93 op lpg en die doet het daar prima op.

Als hij maar wou lopen .

Is momenteel ff niet het geval maar heeft niets met lpg van doen,

met benzine is er weinig aan ,misschien op benzine koken wel biggrin.giflaugh.gifcool.gif

Gr.

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...