Spring naar bijdragen

Zingend Geluis Aandrijfas Voorzijde Zj


Recommended Posts

Ok, de kruisjes wara kan ik deze vinden, en het kniegewricht?

Ik en mijn vader kunnen redelijk sleutelen, hebben ook het gereedschap ervoor.

Groet

Neem eens de voorste aandrijfas er van onder.

Is't dan verdwenen?

Controleer ook zeker de kuisjes van de aandrijfas, en van het kniegewricht, kant tussenbak...

Suc6,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, de kruisjes wara kan ik deze vinden, en het kniegewricht?

Ik en mijn vader kunnen redelijk sleutelen, hebben ook het gereedschap ervoor.

Groet

De cardan heeft 3 kruisjes, 1 vooraan, en 2 achteraan, waartussen een soort kniegewricht (kogelgewricht) tussen zit. Soms (zeker bij een verhoogde Jeep) komt er speling op dat kogelgewricht, waardoor je trillingen krijgt (en later je tussenbak uiteen vliegt)...

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ja misschien een stomme opmerking, ik ben namelijk ook met zingende dingen bezig :wacko: , maar kan het misschien je banden niet zijn, heb ik ook voor weleens gehad.

Bleken schuin te slijten en maakte uiteindelijk ook een zingend geluidje :dry: , voel in tegengestelde richting over het loopvlak als het profiel hakerig aanvoelt, kan dat ook een oorzaak zijn.

Het is maar een idee ^_^ ..

Succes iedergeval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een tweedehands diff eronder zetten ? :huh: en waar ga je een goede tweedehands vinden ?

Trouwens, dat 'eventjes eronder zetten' is ook niet van de poes hoor, kost je een ferme duit.

Blijf er gewoon mee rijden, er zal niks gebeuren. Gans die meuk draait toch in de olie en het janken kan alleen maar op je systeem werken.

Je moet eens meerijden met de stadsbussen hier bij ons, die hebben allemaal 1000.000 km gelopen en de diff's, versnellingsbakken, assen enz... janken en grollen allemaal om ter meest. Maar daarom springen ze nog niet in stukken hoor.

Als ik jou was, zou ik het zo laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welja, waarom niet.

Heb ooit nog meegereden met de oude M.A.N 's van het belgisch leger, toen ik in Duitsland gekazerneerd was tijdens de koude oorlog...

ik vermoed dat het geluid dat die aandrijflijnen maakten tien keer erger was...

Laat het zo man, en geniet van je Jeep. Als je diff het ooit helemaal begeeft, dan kun je actie ondernemen, maar voorlopig kun je nog verder...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als het hemeltje heftig begint te trillen en het is net of het dak naar beneden komt

dan nog kan je r een paar honderd kilometer mee rijden

zelf gehad in kroatie

maar ik gaf het toch op was geen rijden meer .en moest nog 1100km

kosten plus 30 uur vertraging 1000 euro in kroatie tweede hands as er onder en weer gaan

dus gewoon blijven rijden

tot je er zelf gek van wordt hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...