Twinkle Geplaatst September 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2011 Mijn GC WJ uit 1999 levert geen koude lucht meer. Dit is toch opmerkelijk gezien het feit dat het systeem nog geen 3 maanden geleden schoongemaakt en gevuld is. Bij het uitlezen van de fouten op de AC unit komen de volgende foutcodes op het display: code 58 code 59 code 60 Lijken mij allen ontbrekende signalen van sensoren. Welke sensoren moet ik nu controleren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2011 58 = Engine coolant temp bus message missing 59 = Vehicle speed bus message missing 60 = Engine RPM bus message missing Dat ziet er idd. meer een computerprobleem uit dan een hardwareprobleem. Leg eens een uurtje de batterij af en controleer ondertussen eens alle stekkers. Zie je anders abnormale dingen gebeuren tijdens het rijden ? Bijv. temperatuur schommelingen van de motor, rpm schommelingen en zo ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twinkle Geplaatst September 5, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2011 Coolant sensor weet ik te vinden, maar speed en rpm? Verder geen rare signalen, zal eerst eens starten met het resetten van de computers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2011 mocht de coolant sensor slecht zijn, zou je dat wel merken aan je temp meter Ik vermoed dat speed en rpm geregeld worden door de Power Control Module... De temp kan geregeld worden door de AZC module (automatic zone control) of door de manual control module. Beiden gaan via fuse 20 (10A) de zaak besturen. Maar ! De power controle module speelt ook mee, en stuurt de compressor clutch relais; Deze zit onder de motorkap in het bakje naast de accu. Kijk eens of die relais het wel doet, anders overbrug je hem maar even. Het is een zeer complex systeem bij de WJ, electrisch schema beslaat meerdere pagina's... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twinkle Geplaatst September 5, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2011 Mmmmmmm, net de foutcodes gereset, zekering gecontroleerd en relais van de ruitenwissermotor met de ac-clutch (zijn dezelfde) gewisseld. Daarna een proefrit gemaakt. Foutcodes komen niet terug, maar temperatuur daalt ook niet. Na de proefrit maar eens gekeken of er condens op de ac leidingen stond. Helaas..... Denk dus dat het condensor of de compressor een probleem heeft. Wat is het makkelijkst te controleren en moet eerst gecontroleerd worden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2011 Eerst kijken of de compressor wel reageert. Trekt de clutchpack aan als je de airco vraagt ? Indien niet moet je eerst clutchpack relais en bijhorende zekeringen controleren. Indien wel, dan is er misschien een ander probleem in het condensorcircuit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twinkle Geplaatst September 5, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2011 Clutchpack is dat de ac-clutch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2011 ja, dat is de zogenaamde electromagnetische koppeling die het vliegwiel waarop de riem loopt doet aantrekken tegen de pomp. Als de clutch niet aanpakt, dan draait de poelie vrij mee, als de clutch aangetrokken is, dan draait de pomp. check eens of je dat duidelijk ziet en hoort bij het in/uitschakelen van de airco. Je kunt dat niet missen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R-W Geplaatst September 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2011 Bij mij was de pomp overleden bij dit probleem. Gebruikte kost je ong €125,- (ik heb er een gekocht bij Bastings (Jeep-parts) in Valkenburg) en sindsdien doet alles het weer keurig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twinkle Geplaatst September 7, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2011 Mmm, net gechecked middelste schijf draait niet mee met de pully als de ac wordt aangezet. Dan doet de compressor weinig volgens mij. Is dit te repareren of moet er een compleet nieuwe pomp in? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2011 Ziejjewel, dat zo'n checklist vruchten afwerpt ? Waarom draait de schijf niet mee ? zit de compressor vastgelopen of is er iets aan de hand met de clutchpack ? Ik vermoed het laatste. Normaal gezien moet die ingrijpen als je de A/C aanzet. Heb je de zekeringen en het relais van de clutchpack gecheckt ? Deze zitten allebei in het bakje naast je batterij. Overbrug anders eens het relais... Als de pomp dan niet ingrijpt is de clutchpack defect. Beter een revisiepomp of tweedehands steken dan... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rodapro Geplaatst September 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 24, 2011 Ik heb het zelfde probleem. Het relais hoor ik wel klikken, dus dan is de zekering ook goed. Neem ik aan. Deze zit toch vóór het relais?? Kan de binnenste ring wel met de hand rond draaien, dan zou dus de clutchpack defect...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.