Spring naar bijdragen

Binnen Olie Keerringen Dana 44 Vooras Vervangen


Recommended Posts

Gisteren begonnen met het vervangen van de Inner Axle Seals voor mijn Dana 44, bleef maar olie uit lekken dus het werd tijd om het te vervangen.

Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik het diffentieel er niet uit krijg, schoevendraaiers, koevoet, sleutel 17, spanband enz. krijg het er niet uit, het zit er erg vast in.

Wie weet een truc of heeft hier het juiste ( beter ) gereedschap voor ?

Alvast bedankt !

post-3157-0-07106700-1313661926_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor je reactie, een case spreader is een optie, maar ik lees ook dat het niet altijd nodig hoeft te zijn voor de Dana 44 ?

Als het differentieel er in gezet is met een diff/case spreader dan zal deze inderdaad wel nodig zijn omdat de shims er zeer strak tussen zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met een dremel de lagerschaal doorslijpen. dan gaat de spanning eraf.

als ik bijvoorbeeld in het ashuis van de vooras nieuwe lagerschalen monteer. dan slijp ik de oude lagerschalen aan een kant door. en plaats die op de nieuwe lagerschaal. en zo tik ik het nieuwe lagerschaal in het ashuis. de oude lagerschaal valt er zo weer uit. als ik het ashuis op zijn kop hou. omdat er geen spanning meer op de oude lagerschaal zit. omdat die aan een kant is doorgeslepen

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dank je F.M. voor je reactie,

echter dan zal ik wel een nieuw lager + lagerschaal moeten kopen en dat was nou net niet de bedoeling - het gaat mij nu alleen om de inner axle seals vervangen.

Ik zal op zoek moeten naar een spreider of er zelf een moeten fabriceren omdat mijn veerstroppen / U-bolts omgekeerd staan is het erg moeilijk om nu een spreider aan de linkerkant te monteren

Bij het vervangen van mijn voorste bladveren in de toekomst ligt alles los en dan zal het makkelijker zijn.

Tot zover allen bedankt !

Groet Toine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...