Funky Brown Geplaatst August 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2011 Gisteren begonnen met het vervangen van de Inner Axle Seals voor mijn Dana 44, bleef maar olie uit lekken dus het werd tijd om het te vervangen. Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik het diffentieel er niet uit krijg, schoevendraaiers, koevoet, sleutel 17, spanband enz. krijg het er niet uit, het zit er erg vast in. Wie weet een truc of heeft hier het juiste ( beter ) gereedschap voor ? Alvast bedankt ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst August 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2011 Just checking: Je hebt je steekassen toch wel een stukje eruit getrokken, hè? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst August 18, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2011 Yep, steekassen er in zijn geheel uitgehaald en daar heb ik al nieuwe kruisjes in gezet. Ze moesten er toch uit om de asbuizen aan de binnenzijde te reinigen, zitten vol olie en vuil. Groet Toine Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst August 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2011 Zoek eens met Google naar : diff spreader. Misschien kan je zoiets zelf maken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst August 18, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2011 Dank je voor je reactie, een case spreader is een optie, maar ik lees ook dat het niet altijd nodig hoeft te zijn voor de Dana 44 ? Als het differentieel er in gezet is met een diff/case spreader dan zal deze inderdaad wel nodig zijn omdat de shims er zeer strak tussen zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst August 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2011 (bewerkt) met een dremel de lagerschaal doorslijpen. dan gaat de spanning eraf. als ik bijvoorbeeld in het ashuis van de vooras nieuwe lagerschalen monteer. dan slijp ik de oude lagerschalen aan een kant door. en plaats die op de nieuwe lagerschaal. en zo tik ik het nieuwe lagerschaal in het ashuis. de oude lagerschaal valt er zo weer uit. als ik het ashuis op zijn kop hou. omdat er geen spanning meer op de oude lagerschaal zit. omdat die aan een kant is doorgeslepen August 18, 2011 bewerkt door F.M Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst August 19, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 19, 2011 Ja dank je F.M. voor je reactie, echter dan zal ik wel een nieuw lager + lagerschaal moeten kopen en dat was nou net niet de bedoeling - het gaat mij nu alleen om de inner axle seals vervangen. Ik zal op zoek moeten naar een spreider of er zelf een moeten fabriceren omdat mijn veerstroppen / U-bolts omgekeerd staan is het erg moeilijk om nu een spreider aan de linkerkant te monteren Bij het vervangen van mijn voorste bladveren in de toekomst ligt alles los en dan zal het makkelijker zijn. Tot zover allen bedankt ! Groet Toine Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.