gert Geplaatst August 5, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 5, 2011 hallo mensen, ik overweeg de aanschaf vam een 1985 grand wagoneer, de auto heet 80000 mijl gelopen, en lijkt als nieuw. wat zijn belangrijke punten om op te letten voor aankoop? graag tips. alvast bedankt gerrit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Th.Meijer Geplaatst August 6, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 6, 2011 hallo mensen, ik overweeg de aanschaf vam een 1985 grand wagoneer, de auto heet 80000 mijl gelopen, en lijkt als nieuw. wat zijn belangrijke punten om op te letten voor aankoop? graag tips. alvast bedankt gerrit Hallo Gerrit roest en lekkage;s e.d op dit form is al heel veel over dit onder werp geschreven zie zoek functie heb je een foto van de wag ik heb er heel wat gezien de meeste zijn werk auto;s Theo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Surfersjaak Geplaatst August 7, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2011 Hoi Gerrit, Ik heb ooit een 88er gekocht die ook erg mooi uitzag maar toch wel zijn dingen had. En uiteindelijk heb ik er voor gekozen om body off te restaureren en alles vernieuwd. Een wagoneer heeft uiteraard ook zijn slechte punten. Om er ff een paar te noemen: Links en rechtsonder de vooruit roest. links en rechtsonder achterzijruiten roest. Vloerdelen voor bij de voeten Hoeken achter bij de achterbank/ wielkas. hoeken achter het achterwiel zijn vaak beetje geroest. Dorpels binnen en buiten ff checken. onderkant deuren. Chassisbalk waar de tank hangt kan doorgerrot zijn door vuil wat blijft hangen daar. Bodymount rubbers gaar. De rubbers waar de body op het chassis hangt. Als die erg gaar zijn kan zelfs je chassis daar door zijn. ramen die niet electrisch meer open gaan. Vaak ook achterraam die het niet doet. Motorisch hoor je al wel snel... Automaatbak ff olie ruiken, Mag niet verbrand ruiken. Dit zijn de dingen waar ik altijd op let als ik er eentje aanschaf. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gert Geplaatst August 8, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2011 bedankt voor jullie tips, ik wist al wel van roest, maar ik was benieuwd hoe het gsteld is met de betrouwbaarheid van motor,bak en aandrijving, en wielophanging. roest kun je zien als je goed kijkt. gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 8, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2011 Wagen heeft bladveren en starre assen, dus kwa wielophanging is het "low-tech" Alles moet spelingsvrij zijn,ook stuurstangen e.d. maar zal dat door ouderdom en slijtage wellicht niet meer zijn. Vervangen van rubbertjes, stuurkogels en lagers enz. is simpel, alles is nog verkrijgbaar. Wbt motor en aandrijflijn is het handig als je aan kunt geven welk blok en bakken erin liggen. Anders blijft het erg algemeen...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gert Geplaatst August 8, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2011 volgens mij een 360, welke bak weet ik niet. het is een selec trac, dus inschakelbare 4x4. uiterlijk is ie perfect, nergens roest of blaasjes, originele lak, alleen op het dak is er klungelig gekit bij de voorste bevestiging van het rootrack, en er zit een oplegstripje los. 8000miles gelopen. smetteloos interieur( daar viel ik in eerste instantie op) auto lijkt gewoon nieuw.alleen achterraam gaat traag en moeilijk omhoog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Surfersjaak Geplaatst August 16, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2011 Klinkt als een topauto naar mijn mening! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.