Spring naar bijdragen

Aircopomp


Recommended Posts

ik deed er een platte steeksleutel tussen of met een schroevendraaier wel primitief wel opletten dat je niet te hard tegen drukt anders breekt er mischien wat af maar lukte wel

je kan er mischien wel een ander ringetje tussen zetten een iets dikkere had ik wel profijt van

kan ook zijn dat het ringetje dunner moet zijn

dat moet je ff uitdokteren

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is inmiddels gelukt ,bedankt voor de tip.heb een nieuwe magneet koppeling erin gestopt, maar klopt het dat de koppeling verpakt zit in een soort van plastic folie ???????

ben intussen naar italie gereden en onderweg stopt mijn airco ermee. zat er een zwarte gesmolten plastic om de koppeling heen. graag advies!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

[ben in italie naar de jeep dealer geweest .daar hebben ze mijn computer uitgelezen en een diagnose vastgesteld waaruit blijkt dat mijn magneet koppeling en de voorkant van mijn pomp versleten is .als de motor warm is dan pakt hij het niet goed.kosten jeepdealer in italie computer uitlezen en diagnose € 10,00

mogen ze hier in Ned wel een voorbeeld van nemen. voorkant van de pomp vernieuwen materiaal en arbeid € 314,00 . maar ze hadden het niet op voorraad dus kon het niet laten repareren.ga kijken wat de dealer hier ervoor vraagt want ben benieuwd naar de prijs. heb mijn a/c foutcode gaf 52 aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, vandaag toevallig ff naar mijn systeem gekeken om te zien wat er bij mij stuk is. magneet koppeling reageerde niet op de airco aan uit knop. Tijdens het proberen te localiseren van mijn probleem en het uitsluiten van zaken heb ik onder andere het volgende gedaan wat jij ook zou kunnen doen.

Pak het relais eruit onder de motorkap (tussen expansievat en accu in). In het deksel staat welke je moet hebben. Onderop het relais staan nummers, de twee dikke pinnen zijn nr 30 en 87, als je met een draadje (liefst zekering er tussen) deze twee verbindt op het board zou de koppeling moeten aanslaan en je pomp altijd moeten draaien ongeacht overige elektronica. Mocht je de rest van de vakantie hiermee gaan rijden, houdt er dan rekening mee dat je het draadje weer weghaalt als je de auto niet gebruikt anders is je accu wellicht leeg als het niet uitkomt.. Misschien beetje een beunhaas oplossing maar als het je ff helpt je vakantie in koelte te beleven is het natuurlijk super. De twee buizen van en naar de pomp kun je aan voelen, de een moet heet/warm worden en de andere koud. Dunne buis ter hoogte van expansievat hoort koud te zijn/worden.

Nog even een vraag, op de momenten dat de aircopomp wel meedraait, komt er dan ook koude lucht uit?

Succes en houd ons op de hoogte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben alweer thuis hoor.als de airco ingeschakeld word komt wel stroom te staan op de magneet koppeling maar hij koppelt tijdelijk aan.

maar blijft toch stroom op .de druk werd gemeten en de pomp draait goed druk is goed en als hij aanslaat word het koud maar dat is maar tijdelijk.

als ik de airco uitschakel en na 15 min. weer aanzet dan doet hij het weer tijdelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je mijn trucje toepast en hij stopt dan niet na 15 min en blijft gewoon doorgaan, weet je dat het een elektronisch probleem bij de regeleenheid in je dashboard is. als je het wilt oplossen moet je het probleem lokaliseren, waar gaat het fout?

ik zie nu pas dat jij een jonger type hebt, die van mij is ZJ uit 1996 dus wellicht dat iets anders is maar ik verwacht het niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt dat makkelijk achterhalen hoor, als je compressor vastloopt.

Doe zoals Daniel hierboven heeft uitgelegd. Als je manueel de koppeling van de clutch pack laat aantrekken en de aircopomp is niet meer goed, dan gaat die na die 15 minuten gloeiend heet worden en in het ergste geval beginnen roken. Dan weet je zeker dat je aan een revisiepomp toe bent.

Als hij na die 15 minuten lekker blijft draaien zonder problemen moet je ergens anders zoeken;

Ik gok toch op het eerste...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt dat makkelijk achterhalen hoor, als je compressor vastloopt.

Doe zoals Daniel hierboven heeft uitgelegd. Als je manueel de koppeling van de clutch pack laat aantrekken en de aircopomp is niet meer goed, dan gaat die na die 15 minuten gloeiend heet worden en in het ergste geval beginnen roken. Dan weet je zeker dat je aan een revisiepomp toe bent.

Als hij na die 15 minuten lekker blijft draaien zonder problemen moet je ergens anders zoeken;

Ik gok toch op het eerste...

ja maar als de pomp ermee stopt dan staat er nog steeds stroom op de koppeling .dus lijkt mij dat als ik de relais doorschakel dat het dezelfde effect heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...