parbopower Geplaatst August 1, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2011 Hallo weet iemand hoe je de wiel van de magneet koppeling blokkeert? Mijn magneetkoppeling heeft last van slijtage hij slaat niet altijd aan. Er staat wel stroom op.een oliefilter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst August 1, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2011 Een oliefilter tang is te klein evoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wools Geplaatst August 2, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2011 ik deed er een platte steeksleutel tussen of met een schroevendraaier wel primitief wel opletten dat je niet te hard tegen drukt anders breekt er mischien wat af maar lukte wel je kan er mischien wel een ander ringetje tussen zetten een iets dikkere had ik wel profijt van kan ook zijn dat het ringetje dunner moet zijn dat moet je ff uitdokteren succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst August 3, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2011 is inmiddels gelukt ,bedankt voor de tip.heb een nieuwe magneet koppeling erin gestopt, maar klopt het dat de koppeling verpakt zit in een soort van plastic folie ??????? ben intussen naar italie gereden en onderweg stopt mijn airco ermee. zat er een zwarte gesmolten plastic om de koppeling heen. graag advies!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst August 6, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 6, 2011 heb alles los gehaald en schoongemaakt. nu het volgende.. hij slaat aan maar na een tijdje stopt ie ermee. kan iemand mij aub helpen.zit namelijk in italie en baal als een stekker .bij voorbaat dank. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 15, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 hij slaat aan maar na een tijdje stopt ie ermee Kan goed zijn dat hij gewoon in veiligheid gaat. In dit geval heb je 80% kans dat je pomp vastgelopen zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst August 15, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 Geen foutcodes in de CC? Het kan ook zijn dat de vulling op de grens is. Dan valt de druk weg en slaat hij af. En ik dacht dat er ook ergens olie moet worden bijgevuld van tijd tot tijd (vraag me niet waar, maar bij mij stond het een keer op de rekening). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst August 15, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 [ben in italie naar de jeep dealer geweest .daar hebben ze mijn computer uitgelezen en een diagnose vastgesteld waaruit blijkt dat mijn magneet koppeling en de voorkant van mijn pomp versleten is .als de motor warm is dan pakt hij het niet goed.kosten jeepdealer in italie computer uitlezen en diagnose € 10,00 mogen ze hier in Ned wel een voorbeeld van nemen. voorkant van de pomp vernieuwen materiaal en arbeid € 314,00 . maar ze hadden het niet op voorraad dus kon het niet laten repareren.ga kijken wat de dealer hier ervoor vraagt want ben benieuwd naar de prijs. heb mijn a/c foutcode gaf 52 aan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
danielvanderwoude Geplaatst August 15, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 Hoi, vandaag toevallig ff naar mijn systeem gekeken om te zien wat er bij mij stuk is. magneet koppeling reageerde niet op de airco aan uit knop. Tijdens het proberen te localiseren van mijn probleem en het uitsluiten van zaken heb ik onder andere het volgende gedaan wat jij ook zou kunnen doen. Pak het relais eruit onder de motorkap (tussen expansievat en accu in). In het deksel staat welke je moet hebben. Onderop het relais staan nummers, de twee dikke pinnen zijn nr 30 en 87, als je met een draadje (liefst zekering er tussen) deze twee verbindt op het board zou de koppeling moeten aanslaan en je pomp altijd moeten draaien ongeacht overige elektronica. Mocht je de rest van de vakantie hiermee gaan rijden, houdt er dan rekening mee dat je het draadje weer weghaalt als je de auto niet gebruikt anders is je accu wellicht leeg als het niet uitkomt.. Misschien beetje een beunhaas oplossing maar als het je ff helpt je vakantie in koelte te beleven is het natuurlijk super. De twee buizen van en naar de pomp kun je aan voelen, de een moet heet/warm worden en de andere koud. Dunne buis ter hoogte van expansievat hoort koud te zijn/worden. Nog even een vraag, op de momenten dat de aircopomp wel meedraait, komt er dan ook koude lucht uit? Succes en houd ons op de hoogte! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst August 15, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2011 ben alweer thuis hoor.als de airco ingeschakeld word komt wel stroom te staan op de magneet koppeling maar hij koppelt tijdelijk aan. maar blijft toch stroom op .de druk werd gemeten en de pomp draait goed druk is goed en als hij aanslaat word het koud maar dat is maar tijdelijk. als ik de airco uitschakel en na 15 min. weer aanzet dan doet hij het weer tijdelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
danielvanderwoude Geplaatst August 16, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2011 als je mijn trucje toepast en hij stopt dan niet na 15 min en blijft gewoon doorgaan, weet je dat het een elektronisch probleem bij de regeleenheid in je dashboard is. als je het wilt oplossen moet je het probleem lokaliseren, waar gaat het fout? ik zie nu pas dat jij een jonger type hebt, die van mij is ZJ uit 1996 dus wellicht dat iets anders is maar ik verwacht het niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
danielvanderwoude Geplaatst August 16, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2011 http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070526151021AA2HtB0 "I had this problem replaced the electrical components of the compressor and it worked for 15 min then it stopped turning on. My question is why does the compressor stop working?" Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 16, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 16, 2011 ik zei het reeds: de compressor stopt met werken omdat hij in veiligheid slaat. Waarschijnlijk loopt hij binnenin vast en krijgt te warm. heb je er al 's aan gevoeld na die 15 minuten ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst August 17, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2011 Ik denk dat ik maar voor de zekerheid vervang .bedankt voor de reacties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2011 Je kunt dat makkelijk achterhalen hoor, als je compressor vastloopt. Doe zoals Daniel hierboven heeft uitgelegd. Als je manueel de koppeling van de clutch pack laat aantrekken en de aircopomp is niet meer goed, dan gaat die na die 15 minuten gloeiend heet worden en in het ergste geval beginnen roken. Dan weet je zeker dat je aan een revisiepomp toe bent. Als hij na die 15 minuten lekker blijft draaien zonder problemen moet je ergens anders zoeken; Ik gok toch op het eerste... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst August 18, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2011 Je kunt dat makkelijk achterhalen hoor, als je compressor vastloopt. Doe zoals Daniel hierboven heeft uitgelegd. Als je manueel de koppeling van de clutch pack laat aantrekken en de aircopomp is niet meer goed, dan gaat die na die 15 minuten gloeiend heet worden en in het ergste geval beginnen roken. Dan weet je zeker dat je aan een revisiepomp toe bent. Als hij na die 15 minuten lekker blijft draaien zonder problemen moet je ergens anders zoeken; Ik gok toch op het eerste... ja maar als de pomp ermee stopt dan staat er nog steeds stroom op de koppeling .dus lijkt mij dat als ik de relais doorschakel dat het dezelfde effect heeft Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst August 18, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2011 hoe je het doet speelt geen rol, de bedoeling van deze werkwijze is proberen de veiligheid te omzeilen om te zien of de pomp goed is of niet... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.