Spring naar bijdragen

vervangen wiellagers achter


Recommended Posts

Zo,

Mijn achterwiel heeft speling, duidelijk probleem van wiellagers. Ik dacht, gooi ff het achterwiel d'raf nieuwe wielagers d'rin klaar...

Maar ik heb inmiddels het achterwiel weer vastzitten en de lagers nog in de kartonnen verpakking.

Mijn vraag :

Moet ik de achterdifferentieel los halen ofzo hoe werkt het? Wie weet het ,want ik kom niet bij lagers.

(ZJ, uit 93, 4.0 liter) laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bouwhelm

Het is op zich vrij simpel werk,om te beginnen moet je je diff.open maken.Let op olie loopt er makkelijk uit(maar die moet er toch uit).Dan moet het borgboutje in het midden los en kan je de borgpen in het midden eruit halen.

Nu kan je je assen iets naar binnen drukken en kan je in je diff de c-clips eruit halen,nu is dan het moment gekomen dat je je assen eruit kan halen.

Enigste echte probleem is de buitenschaal van je lager uit het aslichaam halen.Ik doe het normaal met een stifttol en een frees erop daarmee frees ik de schaal bijna door en geef er dan een tik met een hamer op.

Suc6 JEEP(ED) thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is gelukt,...alleen de speling is minder, maar er "klapt" nog wel iets als ik over een heuveltje rijdt of door een kuil (langzame snelheden).

Bedankt voor de tips: het klopte precies. En achteraf dacht ik: oooh..in Haynes staan ook foto;s. Maarja..de index achter in het boek gaf geen antwoord op " bearings" .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by GrandZJ@Jun 7 2005, 10:07

Waren het kroonwiel en de pignon nog wel goed?

<div align="right">

kroonwiel en pignon ? hmmmm...denk van wel? De autohandelaar heeft het in mijn bijzijn gemaakt...

Had verder nergens commentaar op.

En idd het klapperen zou kunnen gaan om schokbrekers/rubber...ik ga vanavond eens weer onder liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...