Bouwhelm Geplaatst May 27, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2005 Zo, Mijn achterwiel heeft speling, duidelijk probleem van wiellagers. Ik dacht, gooi ff het achterwiel d'raf nieuwe wielagers d'rin klaar... Maar ik heb inmiddels het achterwiel weer vastzitten en de lagers nog in de kartonnen verpakking. Mijn vraag : Moet ik de achterdifferentieel los halen ofzo hoe werkt het? Wie weet het ,want ik kom niet bij lagers. (ZJ, uit 93, 4.0 liter) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst May 27, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2005 Hoi Bouwhelm Het is op zich vrij simpel werk,om te beginnen moet je je diff.open maken.Let op olie loopt er makkelijk uit(maar die moet er toch uit).Dan moet het borgboutje in het midden los en kan je de borgpen in het midden eruit halen. Nu kan je je assen iets naar binnen drukken en kan je in je diff de c-clips eruit halen,nu is dan het moment gekomen dat je je assen eruit kan halen. Enigste echte probleem is de buitenschaal van je lager uit het aslichaam halen.Ik doe het normaal met een stifttol en een frees erop daarmee frees ik de schaal bijna door en geef er dan een tik met een hamer op. Suc6 JEEP(ED) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst May 28, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2005 Dit gaat normaal perfect met een lagertrekker voor binnenlagers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst May 28, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2005 Ja TJ daar heb je helemaal gelijk in. Maar bij gebrek aan zulk pracht gereedschap moet je maar roeien met de riemen die je hebt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bouwhelm Geplaatst May 29, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2005 Klasse en bedankt voor het duidelijke antwoord. Ik ga dinsdag proberen... Ik ga wel een lagertrekker regelen... (das iemand die voor mij de lagers eruit trekt!) :-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bouwhelm Geplaatst June 5, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 5, 2005 Het is gelukt,...alleen de speling is minder, maar er "klapt" nog wel iets als ik over een heuveltje rijdt of door een kuil (langzame snelheden). Bedankt voor de tips: het klopte precies. En achteraf dacht ik: oooh..in Haynes staan ook foto;s. Maarja..de index achter in het boek gaf geen antwoord op " bearings" . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GrandZJ Geplaatst June 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2005 Waren het kroonwiel en de pignon nog wel goed? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst June 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2005 Wat betreft dat klapperen denk ik in de richting van je schokbrekers of de rubbers daarvan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bouwhelm Geplaatst June 8, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2005 Originally posted by GrandZJ@Jun 7 2005, 10:07 Waren het kroonwiel en de pignon nog wel goed? <div align="right">← kroonwiel en pignon ? hmmmm...denk van wel? De autohandelaar heeft het in mijn bijzijn gemaakt... Had verder nergens commentaar op. En idd het klapperen zou kunnen gaan om schokbrekers/rubber...ik ga vanavond eens weer onder liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.