Spring naar bijdragen

Remprobleem Cj 7


Recommended Posts

Vraagje, ik heb een CJ 7 uit 1979 voor met schijven en achter trommels. Hij remt zeer slecht. Wat heb ik vervangen:

Achter nieuwe remschoenen met remcylinders, trommels zijn oke

Voor nieuwe blokken, schijven zijn oke

Nieuwe remolie en alles ontlucht

Nieuwe hoofdremcylinder.

En nog remt ie slecht een beetje sponzig, het is een automaat en in druk het pedaal tot op de vloer in, een keer pompen remt beter maar ja ik kan geen noodstop maken en dat geeft geen zeker gevoel. Weet iemand waar ik het zoeken moet, zou het misschien dat blokje kunnen zijn wat op de binnenzijde van het chassis zit ????????????????????????????

Gr Richie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje, ik heb een CJ 7 uit 1979 voor met schijven en achter trommels. Hij remt zeer slecht. Wat heb ik vervangen:

Achter nieuwe remschoenen met remcylinders, trommels zijn oke

Voor nieuwe blokken, schijven zijn oke

Nieuwe remolie en alles ontlucht

Nieuwe hoofdremcylinder.

En nog remt ie slecht een beetje sponzig, het is een automaat en in druk het pedaal tot op de vloer in, een keer pompen remt beter maar ja ik kan geen noodstop maken en dat geeft geen zeker gevoel. Weet iemand waar ik het zoeken moet, zou het misschien dat blokje kunnen zijn wat op de binnenzijde van het chassis zit ????????????????????????????

Gr Richie

Dat blokje is de remdrukverdeler.

Als het pedaal sponzig aanvoelt en na een paar keer pompen wel druk opbouwt ben je waarschijnlijk nog niet klaar met ontluchten ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat blokje is de remdrukverdeler.

Als het pedaal sponzig aanvoelt en na een paar keer pompen wel druk opbouwt ben je waarschijnlijk nog niet klaar met ontluchten ...

Nee het ligt echt niet aan het ontluchten, misschien had ik het woord sponzig niet moeten gebruiken. Thanks voor je reactie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je zegt nieuwe blokken voor en achter en oude schijven en trommels

de nieuwe blokken moeten wel goed in kunnen slijten op de oude schijven en trommels

de blokken liggen nu nog niet goed aan cq de delen zijn niet op elkaar ingesleten zo als de oude remblokken cq schoenen

dit duurt wel even dit verklaart ook het ver weg drukken van pendaal

zuigers moeten een iets grotereslag maken dus meer rem olie verplaatsing

maar twee keer drukken is toch echt wel veel en denk ook echt aan lucht in systeem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen de oude remblokken en remschoenen erop zaten was het ook al niet goed. Er zit geen lucht in de leidingen.

kom morgen maar ff langs ben er rond 11:00 en Gino komt ook. dan is ernog rust in de tent. want die dikke komt in de middag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan eerst beginnen met de remschoenen opspannen zodat de parkeerrem weer werkt, je moet nu al een keer pompen om de schoenen naar de trommel toe te krijgen.

Als de mechanische parkeerrem eenmaal goed werkt en de voetrem nog steeds slecht reageert pas verder kijken naar het hydraulische systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rembooster uit elkaar gehaald; membraam en alles oke

Hoodremcylinder nog een keer vervangen door een nieuwe

Handrem gesteld

Remolie ververst en ontlucht

Remklauwen voor nagekeken (oke)

En nog remt ie pas onderin...........................ik lat het maar zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Richie,

heb je de handrem met de kabel gesteld of met de stelwieltjes in de trommels?

Na het vervangen van m'n remschoenen achter zat m'n pedaal ook erg diep en de handrem werkte slecht.

Vervolgens met de stelwieltjes de boel gesteld en voilá...het werkte weer top!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...