Spring naar bijdragen

2002 Wj Crd Abs Lampje Aan Tijdens Lange Rit


Recommended Posts

Heb aan het begin van de maand een lange rit (Falmouth UK - Vollenhoven vv) gemaakt, net over de 2000 KM.

Op de weg terug, 130 km op de klok op de snelweg, reeds terug in Engeland, gaat opeens mijn ABS lampje branden.

Lampje brand nog steeds elke keer als ik hem gebruik. Voor de rest geen problemen.

Heb de zoekfunctie hier eens op losgelaten maar heb niets concreets kunnen vinden.

Waarschijnlijk een van de ABS sensoren ziek.....maar welke.

Is er een "how to'tje" hoe wat en waar uit te vinden, waar naar te kijken voordat ik mijn zuur verdiende ponden

moet achterlaten bij de stealer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sensor is daarom niet defect hoor, kan gewoon vuil zijn tussen sensor en kamwiel.

best is de wielen eens afnemen, sensor losdraaien met een klein sleuteltje en goed reinigen.

Kamwielen eens afbrossen met een staalborstel.

Met wat geluk is het probleem voorbij.

Frans, Merci ...gaan we morgen eens doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Sensors schoongemaakt afgelopen weekend. No joy.

Dealer vanmiddag, konden niet communiceren met de ABS module, alle bekabeling is ok.

Dus waarschijnlijk ABS controll module = FUBAR

Prijs nieuw van de plank : £ 700,-

Wor je nie blij van dus we gaan eens kijken of er geen goedkopere alternatieven zijn.

Heeft iemand nog zo'n zwart kassie op de plank liggen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Truck is weer in orde maar is niet van een leien dakje gegaan.

Eerste gebruikte ABS ecu van een collega uk Jeep forum lid gekocht en gemonteerd, jeep in limp home mode. Zelfde serie nummers maar van een 2003 model. In limp home mode naar de garage gescharreld en van de weg afgehaald door de politie wegens te traag rijden. Verder gescharreld en toch

bij de garage aangekomen. Blijkt dat dit ding maar half werkt. Auto bij de garage achter gelaten en een andere ecu gaan zoeken.

Ten einde raad een ecu van zelfde bouwjaar & serie nummer van Ebay gekocht.

Afgegeven bij de garage, gemonteerd en werk foutloos. Alle foutcodes weg en Jeep is weer helemaal OK.

Al met al voor een fractie van de prijs van een nieuwe unit van de garage (+centjes retour van de eerste unit).

ABS ecu's zijn dus uitwisselbaar maar ik denk dat ze van hetzelfde bouwjaar moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...