Bono Geplaatst May 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2011 Wie van de lezers heeft ervaring met het rijden met 33"banden en een diff.verhouding van 3.07 ?? Ik wil na een 2,5" verenlift en 1"bodylift ook andere banden gaan monteren en twijfel tussen de 32"en 33" maten. De diff.overbrenging in de assen is 3.07, met een 6versn.bak. Ãs er goed te rijden met 33" en 3.07 of is het beter om een maatje kleiner te kiezen? Ik weet natuurlijk dat ik ook de gearing van de diffs kan gaan aanpassen, maar daar zijn flink wat euri's voor nodig....... dus vandaar de vragen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst May 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2011 Bedenk eerst goed WAT je nu wilt. Zoals ik het nu lees, pas je de banden keus aan het antwoord wat je gaat krijgen. Terwijl je al laat doorschemeren dat je eventueel later de diffs ook wil aanpakken. Zit die verenlift en BL er al onder ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bono Geplaatst May 11, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2011 Bedenk eerst goed WAT je nu wilt. Zoals ik het nu lees, pas je de banden keus aan het antwoord wat je gaat krijgen. Terwijl je al laat doorschemeren dat je eventueel later de diffs ook wil aanpakken. Zit die verenlift en BL er al onder ? BL (Daystars) is geplaatst, verenlift ( 2,5"Rancho rockcrawler) is besteld. Wil wel naar 33", maar indien dat er voor zorgt dat op de weg te veel trekkracht verlies oplevert, doe ik liever de concessie om naar 32 "te gaan, dan toch 33" te plaatsen en er dan na verloop van tijd achter te komen dat dit niet werkt en er toch en (prijzige) diff aanpassing nodig blijkt. Mijn terrein aspiraties zijn niet zodanig dat alles moet kunnen... gr Bono.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 11, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2011 Een handbak met 3.07 en 32 of 33" banden is geen van beide aan te raden. ik heb er een half jaar mee gereden en het komt er op neer dat het lijkt alsof je in z'n 2 optrekt en de hoogste versnelling niet meer kan gebruiken. Als je naar grotere banden wil is het handig eerst te bedenken waar je je Jeep voor wil gebruiken en dan pas keuzes gaat maken. Voor 33 is 4.10 overbrenging toch wel minimaal, voor 32 kom je nog weg met 3.73. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 12, 2011 Ik heb ruim 1 jaar lang met 34 ers gereden onder mijn cherokee en ik had er ook een 3.07 in zitten. Tuurlijk veranderde het rijgedrag. In zijn 5 was de wagen niet krachtig en voor inhalen bij 80 km per uur moest ik minimaal een versnelling terug schakelen maar dat vond ik niet zo een probleem. Ik ben uiteindelijk wel overgestapt op een andere R&P in de assen omdat het in het terrein niet fijn rijden was. Als je alleen op de openbare weg blijf rijden dan zou ik er niet zo een probleem mee hebben. Je schakelgedrag zal veranderen en dat vereist een verandering van je manier waarop je gaat rijden. Ik vind dat persoonlijk niet het grootste probleem voor alleen op de weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iceman Geplaatst May 13, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2011 voor die vraag maakt het niet uit 32" of 33" het verschil is te minimaal met die overbrenging in de assen ... destijds heb ik 3.73 overbrenging met 33's en later zelfs nog even met 35's gereden en het was te doen (4.0, AX15) keuzes, keuzes <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bono Geplaatst May 13, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2011 Bedankt voor de diverse reacties tot nu ! De reden waarom ik grotere banden wil gaan monteren is dat ik, naast een 75 % gebruik op de openbare weg, er ook een 25 % gebruik in het terrein van wil maken, en niet direct bij de eerste de beste bult of diepe put op "mijn buik" wil komen te staan. Ik heb eerdere terrein ervaringen met een Patrol en daarna een Samurai, was leuk, maar nu is een een TJ aan de beurt. Uit de reacties begrijp ik dat het niet echt veel verschil zal maken of ik nu met 32" ers of 33ers zal gaan rijden met de huidige diff.verhouding van 3.07. Voor weg gebruik zal het met beperkingen te doen zijn, in het terrein zal ik de verminderde trekkracht dus wel gaan missen, plus het feit dat je soms niet langzaam genoeg kan gaan, daar waar dat nodig is. Dit betekent dat ik de begroting zal moeten aanpassen en eens moet gaan rondneuzen naar andere ring/pion verhoudingen. Als ik toch moet aanpasen zal het vermoedelijk wel 4.10 worden, met dan 33"banden er onder..... Eerst de levering van de verenlift afwachten en monteren en dan verder zien... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.