Spring naar bijdragen

2De Gastank


Recommended Posts

Ik ben van plan een tweede gastank in te bouwen. Het wordt er een die ipv het reservewiel komt.

Actieradius is nu +/-330 km. Met de tweede gastank wordt het dan +/-560 km

Nu wil ik jullie hulp hierbij vragen!

Allereerst wil ik graag weten wat ik nodig heb. Gastank heb ik al, hier zit alles nog op.

En mag ik deze wel zelf inbouwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van plan een tweede gastank in te bouwen. Het wordt er een die ipv het reservewiel komt.

Actieradius is nu +/-330 km. Met de tweede gastank wordt het dan +/-560 km

Nu wil ik jullie hulp hierbij vragen!

Allereerst wil ik graag weten wat ik nodig heb. Gastank heb ik al, hier zit alles nog op.

En mag ik deze wel zelf inbouwen?

Hoi,

Ik heb heel recent onder mijn Grand Wagoneer een tweede tank geplaatst ( nu dus 2 x 70 ltr). Wat je nodig hebt is een frame met ringbeugels om de tank in te hangen ( net zoals bij de eerste tank) en de benodigde appendages. Te verkrijgen bij de gasboer. Sommigen beweren dat je tevens een soort `nivelleringssysteem` in moet bouwen, maar anderen beweren dat dat alleen maar storing kan geven. Ik heb hem gewoon gekoppeld aan de eerste tank zonder toeters en bellen. Let wel even op of je de goede leidingdiameter krijgt ( 6 of 8 mm; ik denk het laatste) Je kunt hem er zelf onder plakken, maar gezien het feit dat je dit voor de eerste keer doet ( net zoals ik), denk ik dat je er verstandig aan doet om er enige "expertise` bij te halen. Dan blijft het een auto en wordt het geen vliegtuig......

Succes gewenst,

Rob.

P.S. Ik ga er vanuit dat je kenteken reeds op `gas` staat, anders heb je een probleem bij de e.v. APK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb hier wel eens navraag over gedaan.

Kreeg idd te horen dat een nivelleringsysteem wel nodig was, ook om er voor te zorgen dat je meters nog werken.

Als je ze gewoon aan elkaar knoopt heb je dan geen last van Wet van de communicerende vaten ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...