Spring naar bijdragen

Let Op Bij De Verkoop Van Je Jeep


michel1972
 Share

Recommended Posts

Zoals bij velen bekend is marktplaats een bron van zowel eerlijke als oneerlijke mensen.

Ook nu weer is er een groep mensen bezig op marktplaats die proberen mensen te beroven van hun kostbare bezit.

Deze mensen zijn niet merkgebonden en hebben deze praktijken al bij diverse merken uitgevoerd en bij sommigen zelfs met succes.

Hij doet biedingen onder de naam Richard Hood / Damn45 / Paul Son / Steve Robben / dan4ty en stuurt dan de volgende teksten als hij een bod heeft gedaan. Zijn bod is ook meteen de prijs die jij ervoor wil hebben.

Thanks how much do you want to sell it to me?I will also want to know if its still in good condition and i will want you to send me picture if possible,i want you to know that i will pay you the full price for it and i will be paying you by PayPal after the payment has been made i will contact my shipper to come for it at your home i am doing that because i am on sea now(I am a marine Engineer (Heerema Marine Contractors)so i can not come for the pick up myself.

Thanks how much do you want to sell it to me?I will also want to know if its still in good condition and i will want you to send me picture if possible,i want you to know that i will pay you the full price for it and i will be paying you by PayPal after the payment has been made i will contact my shipper to come for it at your home i am doing that because i am on sea now(I am a marine Engineer (Heerema Marine Contractors)so i can not come for the pick up myself.

Nog steeds zijn er mensen die erin trappen omdat ze denken dat Paypal zo veilig is. Tegen die mensen kan ik alleen maar zeggen NIET DUS. Je kan redelijk makkelijk een betaling doen via Paypal die niet gedekt is en of geblokkeerd is. Het lijkt dan of alles goed geregeld is maar niks is minder waar.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vorige week op mijn Grand ook een dergelijke melding gekregen. Heb vriendelijk gevraagd om contanten maar die persoon bleef op PayPal aandringen. Ook krijg je in de mailwisseling soms dezelfde tekstblokken te zien. Duidelijk geval van oplichting dus.

Overigens PayPal is wel veilig hoor; de clou hierin zit hem in dat de koper beschermd is.

Ze maken via PayPal over, dan krijgen ze je auto overgeschreven en trekken dan hun betaling via PayPal weer in, reden koop niet door of product niet geleverd.

De verkoper krijgt dan van PayPal bericht en het geld wordt automatisch terug geboekt. Je bent dan dus wel je auto kwijt en moet je maar proberen het geld op een andere manier te krijgen.

Overigens geldt dit ook voor creditcard transacties via het internet.

Als je slcht wilt kan je "gewoon" iets in het buitenland kopen, geleverd krijgen en de transactie betwisten; als koper krijg je je geld terug, de verkoper zit met de problemen.

Dit is dus de koopbescherming, wat op zich een mooie manier is, echter er zijn altijd mensen die er misbruik van maken.

Bij marktplaats kreeg ik van MP het bericht dat er meer was geboden dan de vraagprijs en dat ik dus extra alert moet zijn.

Bij verkoop van je auto dus vragen om contant geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens PayPal is wel veilig hoor; de clou hierin zit hem in dat de koper beschermd is.

Ze maken via PayPal over, dan krijgen ze je auto overgeschreven en trekken dan hun betaling via PayPal weer in, reden koop niet door of product niet geleverd.

Hoi John,

Ben niet altijd het netste jongetje van de klas. Paypal is absoluut niet 100% safe en op verschillende manieren kan je paypal in de maling nemen. Tis zelfs mogelijk voor een koper om ipv geld over te maken op je paypal account je paypal account leeg te plukken. Ken mensen die via marktplaats een camera of mobieltje verkochten en dan zou degene het geld over maken via paypal. Helaas kwam er geen geld binnen en was je rekening leeg geplukt. Gelukkig hadden ze nog wel hun mobieltje of camera ;)

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...