Spring naar bijdragen

Ruitenwisser Installatie....?


GGuido
 Share

Recommended Posts

Bij mijn J10 zit(onder andere :P )de ruitenwissersproeier niet aangesloten.

(een van de vele mankementjes..)

Ik heb onder de motorkap wel het reservoir met het pompje, de leiding is echter na 10cm afgedopt.

Op mijn dashboard zit wel de originele (trek-)schakelaar voor de wisser en daarnaast een drukknopje (sproeiknop wellicht?)

Ik kan maar niet achterhalen hoe dit nou origineel aangesloten hoort, niet in de handboeken of us-fora.

Kan iemand wat foto's maken van de sproei-installatie en klopt mijn vermoeden dat dat knopje voor de sproeier is?

Waar horen de sproei-kopjes te zitten? ik zie geen gaatjes in de motorkap daarvoor?

Ben benieuwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn J10 zit(onder andere :P )de ruitenwissersproeier niet aangesloten.

(een van de vele mankementjes..)

Ik heb onder de motorkap wel het reservoir met het pompje, de leiding is echter na 10cm afgedopt.

Op mijn dashboard zit wel de originele (trek-)schakelaar voor de wisser en daarnaast een drukknopje (sproeiknop wellicht?)

Ik kan maar niet achterhalen hoe dit nou origineel aangesloten hoort, niet in de handboeken of us-fora.

Kan iemand wat foto's maken van de sproei-installatie en klopt mijn vermoeden dat dat knopje voor de sproeier is?

Waar horen de sproei-kopjes te zitten? ik zie geen gaatjes in de motorkap daarvoor?

Ben benieuwd!

Guido,

als het zo zit als in een wagoneer, dan is het gewoon een functie van de ruitenwisserschakelaar. Sproeien is zover ik weet indrukken van deze draaiknop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn J10 zit(onder andere :P )de ruitenwissersproeier niet aangesloten.

(een van de vele mankementjes..)

Ik heb onder de motorkap wel het reservoir met het pompje, de leiding is echter na 10cm afgedopt.

Op mijn dashboard zit wel de originele (trek-)schakelaar voor de wisser en daarnaast een drukknopje (sproeiknop wellicht?)

Ik kan maar niet achterhalen hoe dit nou origineel aangesloten hoort, niet in de handboeken of us-fora.

Kan iemand wat foto's maken van de sproei-installatie en klopt mijn vermoeden dat dat knopje voor de sproeier is?

Waar horen de sproei-kopjes te zitten? ik zie geen gaatjes in de motorkap daarvoor?

Ben benieuwd!

Guido,

Als het op de zelfde manier bevestigd is als bij een Wagoneer dan zou het als volgt moeten zijn.

De sproeileidingkjes, erg dunne metalen pijpjes, lopen gewoon tussen het afwateringrooster omhoog.

Het uiteinde net onder het rooster houden.

Deze zitten vastgemaakt op rand waar het motorkaprubber zit en kan je voorzichtig buigen in de juiste

stand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de reacties, vwb de lokatie van die sproeiers, tussen dat rooster, ga ik wel uitkomen!

Ik heb de bediening op dashboard eens wat beter bekeken en kan de knop wat klikjes draaien,(was me nog niet eens opgevallen....) daarmee zal ik de snelheid vast mee kunnen regelen.

De knop kan ik een klein beetje indrukken, de sproeifunctie dus! Dank (FR)ED! :P

Maar dan nog steeds het 'drukknop-mysterie'

even een fototje bij geplaatst: het zijn er dus 2, niet origineel denk ik zo. Eentje gaat naar de bobine ( :blink: ) en die andere rechtstreeks naar de accu.

Wat is hun functie?????

(momenteel zit ik even zonder accu, dus kan het zo niet 1,2,3 testen :frusty: )

Dan zit er direct rechts van het stuur nog een knop (zie andere foto), daar heb ik de functie ook nog niet van achterhaalt: iemand een idee?

http://www.mijnalbum.nl/Album=CK44GQB3

Foto-3DBPP7DB-D.jpg

Foto-X73JBKUF-D.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de reacties, vwb de lokatie van die sproeiers, tussen dat rooster, ga ik wel uitkomen!

Ik heb de bediening op dashboard eens wat beter bekeken en kan de knop wat klikjes draaien,(was me nog niet eens opgevallen....) daarmee zal ik de snelheid vast mee kunnen regelen.

De knop kan ik een klein beetje indrukken, de sproeifunctie dus! Dank (FR)ED! :P

Maar dan nog steeds het 'drukknop-mysterie'

even een fototje bij geplaatst: het zijn er dus 2, niet origineel denk ik zo. Eentje gaat naar de bobine ( :blink: ) en die andere rechtstreeks naar de accu.

Wat is hun functie?????

(momenteel zit ik even zonder accu, dus kan het zo niet 1,2,3 testen :frusty: )

Dan zit er direct rechts van het stuur nog een knop (zie andere foto), daar heb ik de functie ook nog niet van achterhaalt: iemand een idee?

http://www.mijnalbum.nl/Album=CK44GQB3

Foto-3DBPP7DB-D.jpg

Foto-X73JBKUF-D.jpg

Rechts is een handchoke en daaronder de luchtklep van de kachel. de knop links voor de bobine..raar ding.. misschien om te starten ipv je contactslot?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik heb een 87 Grand Wagoneer dus ander dashboard maar links en rechts van mijn stuurkolom zitten trekknoppen met een gelijke afbeelding als op je tweede foto ( rechts van je stuurkolom ) het meest linkse knopje.

Bij mij open ik daarmee schuiven die bij je voeten zitten. De linkse is voor de bestuurder en de rechtste voor de bijrijder. Als dat bij jou ook is en je wagen heeft in een bosrijke omgeving gestaan dan vind je de eerste 10 jaar naar binnen geblazen blaadjes en dooie torretjes in je sokken. Maar nu met je warmte heb ik welriekende gekoelde voeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...