Spring naar bijdragen

Welke Velgen Onder De Wj


Recommended Posts

Wil nieuwe velg/bandcombinatie gaan bestellen voor mijn Grand Cherokee WJ, nu was ik benieuwd naar jullie mening en ervaring ik wil ook iets breder gaan en ben ook benieuwd of dit allemaal past zonder problemen.

Zit te denken aan deze velgen: http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=55083

Heb de voorloper hiervan onder de YJ.

Of deze: http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partId=10892

Als jullie andere ideeen of meningen hebben ik hoor het graag wil het graag bij 17" houden dan hou ik gewoon de bandhoogte die ik nu ook heb en het comfort. En denk de minste tellerafwijking.

Voor het rubber denk ik hier aan:Toyo at 255/65/17

http://www.offroadreifen.com/programme/warenkorb.php

Of General Grabber http://www.offroadreifen.com/programme/reifenmarke_anzeige.php?bild=GENAT.jpg&profil=Grabber AT&hcode=11&reifentyp=o in 255/65/17

Heb nu banden maat 235/65/17 maar vind het wat te klein/smal.

Hoor graag jullie meningen. Ga dit weekend beslissen velgen zijn nu in de aanbieding en de dollar staat gunstig.

bewerkt door Marcel79
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Qua velgen, vind ik ze alle2 niet mooi, maar dat in mijn mening.

Qua banden ligt eraan wat je wilt gaan doen denk ik

Ja dat je ze niet mooi vind dat kan maar heb een donkerblauwe auto vandaar dat ik een vrijd donkere velg wil. Liefst zwart maar dat vind me vriendin niet mooi, en die rijd er ook mee.

Banden zoek een degelijke 4 seizoenen band voor snelweg en normaal gebruik af en toe een land paadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwam deze tegen in het WJ forum. :rolleyes:

Persoonlijk zou ik voor zoiets gaan..............

22inchBSAMotorsportLexanibanden001.jpg

Had ik ook gezien ja maar denk niet dat dat past zonder verhoging. En dan zijn hele platte banden dus weinig ballon/comfort/vering. En wil liever een donkere velg. En dan dacht dat deze ook niet helemaal compleet waren, of stoepscahde of iets dergelijks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ben er nog steeds niet uit wat ik wil. Denk dat het de dick cepek word. Dit zijn alleen 9j velgen heb nu standaard (7,5j ?) kan ik de bredere velgen zo monteren of krijg ik problemen met me stur uitslag en teveel buiten de wielkasten? Zitten te denken aan banden 255/65/17 heb bu 235 65 17 dus iets breder dit kan volgens mij toch wel? Als iemand tips of ideeën heeft hoor ik het graag.

Thanks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ben er nog steeds niet uit wat ik wil. Denk dat het de dick cepek word. Dit zijn alleen 9j velgen heb nu standaard (7,5j ?) kan ik de bredere velgen zo monteren of krijg ik problemen met me stur uitslag en teveel buiten de wielkasten? Zitten te denken aan banden 255/65/17 heb bu 235 65 17 dus iets breder dit kan volgens mij toch wel? Als iemand tips of ideeën heeft hoor ik het graag.

Thanks.

Weet niet of je eral andere wielen onder zitten, maar 255/65/17 is niet alleen breder, maar ook hoger.

255=inderdaad 255mm breed, maar 65=niet 65mm hoog maar een percentage van 255.

Weet zelf niet de rekensom, gebruik altijd deze link http://www.sommeliers-conseil.be/techniek__omrekenen_eenheden.htm

Dus de 255/65/17 = 765mm ipv 737mm met nu met 235/55/17

De 9j ipv 7,5j is de breedte in inch maat v.d. velg is dus redelijk breder.

Heb afgelopen woensdag mijn 'oude' wielen verkocht en geplaatst onder een Grand van 2002 ging net aan.

Die maat was 255/55/18 velg 7,5J dus 737mm hoog, kwamen van mijn JK af.

De velgen van 9inch is meer iets voor onder een JK, heb ik nu ook.

Heb eventueel een foto van de Grand met deze wielen. Succes. Woon om de hoek. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie, heb nog niks anders gekocht. Wil het wel doen voor de winter. Zit ook nog aan 19" te denken met een plattere band gaat de auto misschien ook weer wat strakker sturen. Hoop alleen niet dat ik dan te veel aan comfort moet inleveren.

Bedankt voor de omreken tabel is top.

Ben benieuwd naar de foto als je hem niet plaatsen kan mag je hem ook mailen. marcel@mooijekind-fietsen.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie, heb nog niks anders gekocht. Wil het wel doen voor de winter. Zit ook nog aan 19" te denken met een plattere band gaat de auto misschien ook weer wat strakker sturen. Hoop alleen niet dat ik dan te veel aan comfort moet inleveren.

Bedankt voor de omreken tabel is top.

Ben benieuwd naar de foto als je hem niet plaatsen kan mag je hem ook mailen. marcel@mooijekind-fietsen.nl

Foto plaatsen op forum lukt niet zo snel, heb ze dus met de mail gestuurd.

Zal eerst info inwinnen bij de kenners voor je ze besteld en dan achterkomt dat het niet past.

Groet Roo :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...