Spring naar bijdragen

Twee Gastanks?


Recommended Posts

Een hele goedmorgen,

Recent heb ik van een zgn. "liefhebber" :rolleyes: een 86-er Grand Wagoneer aangeschaft. Inmiddels een serie reparaties uitgevoerd en ziet: hij is weer - bijna - O.K. Ook heb ik meteen een gastank ( onderbouw ) laten aanbrengen ( 70 ltr.). Hij loopt daar prima op.:thumbsup: Nu een vraag: bij een verbruik van 1 ltr. op 4 km. rij ik van pomp naar pomp ( zo kom je nog eens ergens....maar dat is niet echt ideaal :D ). Is het nu mogelijk om er simpelweg een tweede tank onder te plakken? ( qua ruimte geen probleem, maar kan het "technisch?).

Het mooiste is natuurlijk een ringtank van zo'n 100 ltr., ( plm. Eur. 900,= !) maar ik heb inmiddels genoeg uitgegeven aan dat orgel.......:angry:

Ik hoor graag jullie mening/advies.

Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb laatst mijn reservewiel onder de wagen vandaan gehaald en was verbaasd over de hoeveelheid ruimte eronder. Die van mij gaat ook op gas komen, zodra de belastingsdienst stopt met innen. Ik wil daar de grootst mogelijke inhoud onder hebben hangen, want je merkt al dat je daar niet op moet bezuinigen. En dan zijn er twee opties, of een ringtank, of twee parallel geschakelde cilindertanks. Ik wil de optie die mij de meeste inhoud oplevert. Ik heb in mijn andere auto's een honderd liter tank zitten en dat is dus effectief 80 liter en daar rij ik zo'n 300/350 km mee. Is niet veel, maar net genoeg om maar één keer per week te hoeven tanken.

Een ander optie, alleen niet helemaal legaal, is om de vlotter die je vuldop afsluit iets te verbuigen, zodat je hem voller kan tanken dan die 80%. Haal je misschien een pomp verder mee.

Alwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik heb laatst mijn reservewiel onder de wagen vandaan gehaald en was verbaasd over de hoeveelheid ruimte eronder. Die van mij gaat ook op gas komen, zodra de belastingsdienst stopt met innen. Ik wil daar de grootst mogelijke inhoud onder hebben hangen, want je merkt al dat je daar niet op moet bezuinigen. En dan zijn er twee opties, of een ringtank, of twee parallel geschakelde cilindertanks. Ik wil de optie die mij de meeste inhoud oplevert. Ik heb in mijn andere auto's een honderd liter tank zitten en dat is dus effectief 80 liter en daar rij ik zo'n 300/350 km mee. Is niet veel, maar net genoeg om maar één keer per week te hoeven tanken.

Een ander optie, alleen niet helemaal legaal, is om de vlotter die je vuldop afsluit iets te verbuigen, zodat je hem voller kan tanken dan die 80%. Haal je misschien een pomp verder mee.

Alwin

Inmiddels overgegaan tot de aanschaf van een 2e (70 ltr) tank. Deze wordt gekoppeld aan de 1e en ik heb dus nu 140 ltr.(bruto) aan boord. De ene gasboer vertelde dat het nodig was een soort nivelleringssysteem aan te brengen, terwijl de andere het tegendeel beweerde(?) Naar het schijnt kan een dergelijk systeem echter voor problemen zorgen en heb ik maar besloten om de tanks domweg aan elkaar te knopen. Voor het reservewiel heb ik een opberggebeuren verzonnen zodat-ie nu rechtop in de bagageruimte tegen de wielkast/zijwand staat. Nu nog op zoek naar originele wielen ( en meteen de "verhoging" ongedaan maken middels andere bladveren en schokdempers) en een trekhaak . Zo blijf je bezig.........

Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

In plaats van een 70 liter tank is het er eentje geworden van 50 liter. ( totaal dus 120 liter bruto) De 70-er paste er net niet onder. Ik heb geen nivellerings-systeem aangebracht en hij doet het prima. Met een verbruik van 1 op 4 is mijn actieradius nu zo'n 400 km. Ik kan dus nu af en toe een pomp overslaan....:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...