Spring naar bijdragen

spanning valt weg van brandstofpomp


Recommended Posts

Hoi ,

Ten eerste ik heb 2 linkerhanden smile.gif . Eergisteren sloeg plotseling mijn GC 5.9 1998 af. Opnieuw gestart en weer naar huis gereden , onderweg ( km of 2 ) weer afgeslagen.

ANWB laten komen die constateerde dat de spanning voor de brandstofpomp wegviel. Ze hebben een noodoplossing gemaakt door spanning van het mistachterlicht af te takken waardoor ik in ieder geval weer kan rijden.

Ik kan nu dus rijden met het mistachterlicht aan ( lampje eruit ) , zodra ik het mistachterlicht uitzet valt de motor willekeurig stil , soms pas na 5 minuten , soms 3 keer in een minuut.

Even erbij vermelden : Donderdag is de auto voor een 87000 km beurt bij de dealer geweest. Daarna nog zo'n 50 km gereden totdat deze storing optrad.

Iemand enig idee waar de oorzaak te zoeken en wat zoiets kan kosten bij de dealer ?

Alvast bedankt,

Frans van Wessel

PS. Dit was de eerste storing in 1 jaar , 22.000 KM gereden het afgelopen jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het feit van de 2 linkerhanden moet je echt naar de dokter.... tongue.gif

Ik heb geen idee wat zoiets gaat kosten bij de dealer maar het kan zijn dat er een storing in je auto zit die niet direct met de brandstofpomp te maken heeft. Je brandstoftoevoer wordt geregeld door de computer. 't Zou goed kunnen zijn dat je een heel andere storing in je auto hebt waardoor de computer de spanning van de brandstofpomp afgehaald heeft. Hiervoor zou je naar de dealer kunnen stappen om de eventuele foutcodes uit te laten lezen.

Daarnaast is het natuurlijk ook mogelijk dat bijvoorbeeld gewoon het relais van je brandstofpomp de geest gegeven heeft.

Ik zou gewoon naar de dealer stappen, hem het probleem voorleggen misschien dat ze er kosteloos naar kijken ook omdat het zo kort na een beurt gebeurt is en laat hem anders wanneer het probleem boven water is een kostenindicatie geven, kun je altijd nog beslissen of je het daar laat doen of dat je iemand in je kennissenkring (of van het forum) chartert om het te fixen.

iig suc7!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt , zal ik zeker doen.

Vanmorgen eens onder de auto gekropen en geprobeerd de kabel te volgen , eens een keer aan gevoeld smile.gif en natuurlijk niets gevonden.

Auto gestart , zonder gebruik te maken van de noodoplossing , en vervolgens meer dan een uur rondgereden op diverse snelheden ( 20-100 ) , geen vuiltje aan de lucht. Ook vol gas optrekken wat bij een 5.9 van die gorgel geluiden in je tank produceert smile.gif gaat zonder problemen.

Morgen naar de dealer en eens kijken wat ze kunnen vinden.

Ik houd jullie op de hoogte.

Frans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...