NSC Geplaatst March 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2011 Mijn GC 3.1 Turbo Diesel (2000) heeft problemen met starten (brandstof toevoer). Nu heb ik een jerrycan gevuld met diesel met een slangetje rechtstreeks aangesloten op de filter en de motor startte. Zodra ik de aanvoer-leiding van de tank op de filter aansluit komt er echter geen/ onvoldoende diesel richting de filter. Nu heb ik een nieuwe filter gekocht, maar heb nog een vraagje; Zit er in de tank van een 3.1 TD ook een (lift-)pomp? (Let op de Diesel versie, niet benzine!) Als je namelijk de connector naar de tank (linker achter wiel) bekijkt, lopen er wel vier draden naar de tank. Lijkt mij voor de sensor en voor de aansturing van de pomp. Aan de andere kant van de connector komen er echter alleen de draden voor de sensor uit. Ik kan online allen de FSM voor de benzine versie vinden en niet de diesel versie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2011 Geen idee of er een pomp in zit......Kan je vlotter-unit er niet uit draaien? Het kan natuurlijk ook dat er wat rotzooi in de tank zit die voor de aanzuig opening zit, ofdat je beluchting verstopt zit. Al geprobeerd de leiding -van het filter de tank in- door te blazen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NSC Geplaatst March 20, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2011 Vlotter-unit eruit is één van de volgende stappen, alleen moet ik dan eerst de trekhaak verwijderen en de hele tank laten zakken. Leiding doorblazen is ook een optie maar ik weet niet of dat helpt. Het gekke is dat als ik met een klein electro-pompje brandstof ga aanzuigen op de brandstof aanvoer leiding, er na verloop van tijd diesel en luchtbellen naar boven komen. Ergens zit dus denk ik een lek wat ervoor zorgt dat de diesel terugloopt naar de tank. Mocht er nu een liftpomp in de dieseltank zitten, dan weet ik dat dat ook eventueel een probleem kan zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2011 Ergens en klein lekje kan natuurlijk ook. Dan loopt de brandstof terug en start hij lastig als hij een poosje gestaan heeft. Heb ooit zoiets gehad met een VW Caddy, was een koppelingetje op de vlotter/aanzuigpijp, na reparatie geen last meer gehad. We kwamen er achter door dat we de retourleiding van de brandstofrail hadden afgekoppeld bij het storing zoeken. In de doorzichtige slang die we er aan hadden gezet zagen we luchtbelletjes. Hij zoog lucht mee met de brandstof...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NSC Geplaatst March 22, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2011 Okay Ab, bedankt. Het klinkt bekend en logisch in de oren. Duurt helaas nog even voordat ik tijd heb om verder te sleutelen. Als er verder iemand is die iets meer weet over de brandstofpompen in de WJ DIESEL, heel graag! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.