Spring naar bijdragen

Co2 Uitstoot/brandstofverbruik Rdw


RuudM
 Share

Recommended Posts

Het valt mij op dat opeens de wwarde van de CO2 uitstoot en het brandstofverbruik vermeld staan bij mijn kentekengegevens van mijn XJ van jan 2001 bij het RDW. CO2 weet ik vrijwel zeker dat dit er voorheen niet opstond. 341g/km categorie G. Hoe komen zij opeens aan deze waarde en wat gaat ermee gebeuren in de toekomst? In het verleden waren er wel eens plannen om de parkeertarieven hieraan te koppelen.

gr Ruud

bewerkt door Ruud Molenaar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt mij op dat opeens de wwarde van de CO2 uitstoot en het brandstofverbruik vermeld staan bij mijn kentekengegevens van mijn XJ van jan 2001 bij het RDW. CO2 weet ik vrijwel zeker dat dit er voorheen niet opstond. 341g/km categorie G. Hoe komen zij opeens aan deze waarde en wat gaat ermee gebeuren in de toekomst? In het verleden waren er wel eens plannen om de parkeertarieven hieraan te koppelen.

gr Ruud

Deze gegevens halen ze uit hun eigen databank. Elke wagen in Nederland geleverd heeft ooit een type goedkeuring moeten doorstaan waarbij allemaal gegevens zijn geregistreerd. 1 van de vele gegevens was bijvoorbeeld de uitstoot. Door al deze gegevens in de databank te plaatsen is het voor APK keuringsstations overzichtelijker geworden om deze gegevens te controleren als ze bijvoorbeeld een 4-gastest uitvoeren bij een apk keuring.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...