Spring naar bijdragen

Motor 4L Xj In Yj?


Tolis4x4
 Share

Recommended Posts

Een vraag die eigenlijk door een vriend is gesteld,

hij heeft mijn oude YJ gekocht met de 2.5l benzine motor en wil nu een 4l inbouwen,

is mogelijk om de motor en kabelboom van een cherokee XJ te gebruiken????

moet er veel aangepast worden?

zijn de twee motoren identiek wat betreft motorsteunen en de rest?

alvast bedankt

gr Tolis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste tolis,

Ik ben er nu ook mee bezig en heb hem bijna omgebouwd

Wat je nodig hebt (zoals ik gedaan heb maar kan vast ook op verschillende andere manieren)

  • 1 complete Cherokee XJ (liefst zonder airco tenzij je airco in de yj wilt)
  • 1 Motor mount bracket rechts (gewoon te bestellen bij de dealer)
  • 1 Originele yj 2,5L kabelboom en eigenlijk 1 andere voor onderdelen (om injectoren bij te plaatsen)
    * Je zult wel het eea aan moeten passen kwa lengtes
  • 1 multiriem beugel als je een cherokee met airco hebt en je geen airco in de yj wilt
  • Eventueel andere cardan assen (van een yj 4.0L)
  • 1 Tussenbak beugel (van yj 4.0) omdat de xj de beugel aan de body heeft gemonteerd

ik zal waarschijnlijk nog wat vergeten zijn maar denk dat je het hiermee ongeveer kunt doen.

Heel veel werk is het naar mijn mening niet... (zeker achteraf niet). Je moet alleen even uitzoeken waar het motorblok precies moet komen te liggen (steunen moeten omgelast worden en omdat de motorsteunen aan het blok dichter op elkaar zitten moeten er (in mijn geval) ook nog soort spacers tussen).

De kabelboom is bij mij origineel 2,5 (dashboard en motor gedeelte) met 2 injectoren bij geplaats en enkele kabels verlengd / aangepast.

Mijn YJ en XJ waren beide uit 93... weet niet of het met oudere modellen anders is.

Mocht je nog vragen hebben, je kunt me altijd pm'en (misschien weet ik het antwoord dan ook biggrin.gif)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...