Spring naar bijdragen

Opknapbeurt Cherokee Xj


Recommended Posts

Hallo Jeepers,

Ben de laatste tijd weer druk in de weer geweest met mijn xj. Toen ik hem aan het verhogen was en we een vastzittende bout moesten losbranden, moest ik de vloerbedekking onder de achterbank omhoog halen zodat ie niet in de fik vloog. Ik trek de vloerbedekking weg en kijk zo op de garagevloer! laugh.gif Bij nadere inspectie bleek de achterbak op verschillende plekken compleet doorgeroest te zijn. Heb er even over gedacht hem weg te doen en een ander te kopen, maar dan wilde ik wel een 2,5 liter vanwege het lage benzine verbruik en omdat ie meer mag trekken als de meeste 4 liters. Deze mag 3300 kg trekken en de meeste 4 liters maar 2500. En met twee paarden erachter verbuikt ie nog maar 1:6 a 7, vandaar.

Ik heb toen dus maar besloten hem helemaal op te knappen en natuurlijk ook nog wat mooier te maken want het oog wil ook wat cool.gif

Hieronder wat foto's van het laswerk. toen het klaar was heb ik de hele bodem van binnen getectyleerd en omdat ik hem vaak wat lawaaierig vind onder de vloerbedekking een dik ondertapijt gelegd. Hij is nu veel stiller. Hieronder wat foto's

post-5420-0-33115800-1299920097_thumb.jp

post-5420-0-84508200-1299920129_thumb.jp

post-5420-0-57249200-1299920148_thumb.jp

post-5420-0-25983300-1299920194_thumb.jp

Daarna nog een paar oude velgen opgesnort en deze laten stralen en zwart gespoten en een mooi jeep logo op de motorkap

post-5420-0-44775400-1299920298_thumb.jp

Inmiddels een mooie sunvisor gekocht, die gaat er van de week ook op.

Verder ben ik van plan de motor en aandrijflijn eens helemaal onder handen te nemen. Volgens mij is daar nooit veel aan gedaan.

Zowiezo starten om alle olieën en filters eens te vervangen en de kleppen opnieuw stellen.

Dus al met al wordt het onderhand een projectje en het is de eerste keer dat ik zoiets doe. Dus als jullie nog tips en tricks hebben / dingen die ik zou moeten nakijken, dan hoor ik het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Heb je ook de bekleding los gehad bij de stoelen etc, ik dacht dat ik ook een plekje had, na het demonteren van de bekleding was het aanzienlijk slechter en zaten er serieuze gaten in de bodemplaat,

een avond lassen en het nodige plaatmatriaal is hij weer dicht, ook bij de kofferbak had mijn cherokee roest gelukkig geen gaten.

Ik heb bij de bouwmarkt dakcoating gekocht (vloeibare betume) en de gehele bodem in gesmeerd, deze vloeide mooi dicht tot een geheel, 3/4 dagen drogen en de bekleding weer geplaatst.

Nu alleen nog de onderzijde insmeren met dit spul, is net even dikker dan de spuitbussen.

Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

bedankt voor de reactie, zag hem alleen een beetje laat, beetje druk geweest. Ik heb van achter tot en met de voorstoelen helemaal los gehad, alle plekken nieuw plaatwerk in gelast en van achter tot aan de voorstoelen helemaal in de tectyl gezet smile.gif goed spul trouwens. De onderzijde ga ik ook helemaal in de tectyl zetten. Ik heb er vorig jaar al bitumen primer op gezet maar dat was toch al behoorlijk weg gesleten.

moet nu nog wat aan de voorstoelen doen aangezien deze niet goed vast zitten voor de apk. dat deel ga ik dus ook helemaal nakijken maar volgens mij zit daar helemaal niks. ik heb hem van de week apk laten keuren en het viel reuze mee. Een achtergordel moet worden vervangen, de uitlaat een gaatje lassen en een nieuw lampje van het remlicht. dat ga ik van de week aanpakken en dan wordt ie goedgekeurd.

Ben van plan nu de motor helemaal na te lopen en schoon te maken. is volgens mij nog nooit grondig gedaan. Als ik zo rond de tachtig rijd in zijn vier, maakt ie nogal eens een soort van gesmoord geluid. als ik hem wat doortrek en hoger in zijn toeren rijdt is het weg, maar klinkt niet helemaal lekker. Nog tips daarvoor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...