Spring naar bijdragen

Nieuwe Jeep Yj Gelijk Overleden


paulv
 Share

Recommended Posts

we zijn gister naar Munchen gereden (700km) om mijn nieuwe jeep op te halen.

het gaat hier om een 1986 wrangler yj larado.. jawel deze wordt over een half jaar belastingvrij !!

vooral om deze reden wilde ik hem persee hebben! speld in de hooiberg!!!!

ik heb er best een hoop voor betaald, originele lak met een paar plekjes..helaas.. maar bikkelhard zelf het frame is super gaaf!!

90.000 mls duitse papieren nieuwe TUV. bodylift met 35" wielen.

motor liep niet helemaal 100 % in het begin maar later als een zonnetje, maar had ook een tijd stilgestaan..

alles gecontroleerd olie water luchtdruk etc. etc. en opweg naar huis.

onderweg geen problemen eerste stuk na 30 km op de autobahn .temp. goed oliedruk goed....

ineerns klein beetje witte rook, BANG en afgelopen ..jeep langs de weg gereden en ja hoor er kwam 5 liter olie uit het gat vd karterpan.. drijfstang afgebroken...

einde oefening..

oude eigenaar gebeld is na een uur gekomen.. hij wou de jeep niet terugnemen.. maar heeft uiteindelijk op een aanhanger 2 uur richting huis gereden.. en het geld voor een nieuwe motor vergoed...

hij staat nu dus nog 550 km verderop bij een zeer grote raststatte..(wegrestaurand) gewoon tussen andere auto's geparkeerd... KLOTE

we hopen dat hij er zondag nog staat..

groeten paul

bewerkt door paulv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

we zijn gister naar Munchen gereden (700km) om mijn nieuwe jeep op te halen.

het gaat hier om een 1986 wrangler yj larado.. jawel deze wordt over een half jaar belastingvrij !!

vooral om deze reden wilde ik hem persee hebben! speld in de hooiberg!!!!

ik heb er best een hoop voor betaald, originele lak met een paar plekjes..helaas.. maar bikkelhard zelf het frame is super gaaf!!

90.000 mls duitse papieren nieuwe TUV. bodylift met 35" wielen.

motor liep niet helemaal 100 % in het begin maar later als een zonnetje, maar had ook een tijd stilgestaan..

alles gecontroleerd olie water luchtdruk etc. etc. en opweg naar huis.

onderweg geen problemen eerste stuk na 30 km op de autobahn .temp. goed oliedruk goed....

ineerns klein beetje witte rook, BANG en afgelopen ..jeep langs de weg gereden en ja hoor er kwam 5 liter olie uit het gat vd karterpan.. drijfstang afgebroken...

einde oefening..

oude eigenaar gebeld is na een uur gekomen.. hij wou de jeep niet terugnemen.. maar heeft uiteindelijk op een aanhanger 2 uur richting huis gereden.. en het geld voor een nieuwe motor vergoed...

hij staat nu dus nog 550 km verderop bij een zeer grote raststatte..(wegrestaurand) gewoon tussen andere auto's geparkeerd... KLOTE

we hopen dat hij er zondag nog staat..

groeten paul

Dat is idd zwaar balen....

Maar waarom heb je de jeep niet op een aanhanger gezet? Munchen is tenslotte een heel eind en zeker in een jeep... :mellow:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik leef met je mee, er is niets erger dan je nieuwe aanwinst die je al na enkele kilometers in de steek laat achter te moeten laten op een onbewaakte parkeerplaats ergens in het buitenland.

Heel veel succes zondag en ik hoop op een goede afloop.

Groeten,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ANWB dachten wij ook mooi te regelen.. niet dus.

ik reed met een tijdelijk "kurzzeitkenzeichen" duits 3 dagen kenteken..

anwb komt alleen als de auto ook echt op naam staat.. dus niet voor tijdelijke of handelskentekens... helaas en moet ook minstends 3 maanden op naam staan wil je zo'n grote operatie betaald krijgen... kleine lettertjes..

en nee heen en terug met een aanhanger vonden we wel erg ver.. nu zijn we er heen met 160 heen geknalt.. en terug zou inderdaad een hele missie worden.. als je alles van te voren weet??!!

groeten paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb hem eindelijk thuis...

ik heb nog een goede motor liggen, dus ga dit weekend eens rustig beginnen...

zit te denken om de motorruimte gelijk helemaal te spuiten en op te knappen.

ik kan het nooit over mijn hard verkrijgen om hem er zo in te gooien.

(mijn standaard ligt een beetje hoger dan de meeste jeepers.. mensen.. okee zo'n beetje iedereen :rolleyes: )

ja ben niet wijs , zal wel 3 maanden klus worden..

groeten paul

post-4446-0-71669500-1297972488_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

ik heb de motor eruit.

bleek dat niet de drijfstang kapot was , maar een hoofdlagerkap eraf ..

die lag dus met 2 bouten onderin de karterpan..(en door de karterpan) nokas/krukas lagers alles 100% dus heb alvast een goed reserve blok liggen.. viel het toch nog mee

anyway. complete kabelboom verwijderd. alle vacuum slangen/potten eruit (wordt nog wat...pfft)

alles opgeschuurd en vanavond in de bodyschutz gespoten (zwart)

morgen de nieuwe motor erin..

groeten paul

post-4446-0-72966100-1299016835_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...